Bristningar
Ett bra tips när du är gravid om du vill undvika bristningar på mage, bröst och skinkor, men speciellt magen.
Det är att smörja in magen, brösten och skinkorna med kallpressad olja morgon och kväll.
Jag provade och fick inga bristningar alls.
Var hittar man kallpressad olja?
Jag smorde inte in mig nåt under första graviditeten o fick inga hudbristningar alls under hela graviditeten. Däremot med nr 2 så blev det desto värre. Då kom dom tidigt. Precis som att huden var förberedd på att "här ska det ske". Uppmjukad ifrån första graviditeten. HUR ska det då gå nu, under 3:e graviditeten? *oj oj oj*
På apoteket och hälskokostaffärer finns många bra alternativ på kallpressad olja. Själv använde jag kallpressad olivolja. Om du smörjer in denna gång så kan du ju undvika att få nya bristningar.
Man kan också smörja in därnere, runtom.. liksom i ljumskarna, det kan hjälpa så att man inte brister i vävnaden runtomrking vaginan vid förlossningen.

har heller inte smörjt mig under mina 2 grav..o inte en bristning
det har lite med att göra hur elastisk din hud är o lite gener tror jag…min mamma har inte heller några,hon har 3 barn..
Hej!
Jag har fött 3 barn mellan åren 2000-2003 och jag har inte fått några bristningar och inte heller smöjt in mig med nåt.Så jag håller med sandra1977 om att elastisiteten i huden spelar in.
/Myrra
Oljan ökar ju elasticiteten, så det hjälper till 

Ett annat tips är Body Shops Cacao Stick…. har hört väldigt många som testat det, så jag kör med det nu, vet ju inte om jag skulle få några bristningar då min mamma aldrig fått det på 4 ungar, men jag vill inte trotsa ödet 

Åh, vill inte ha några bristningar på magen.kanske ska smörjain magen för att vara på den säkra sidan. Använder alltid kallpressad linfröolja i sallad. Den ska ju vara bra för huden också, så jag kör nog på den.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Men alltså, jag vill inte ha en massa kletig olja på magen? Tycker det är jättejobbigt med tex massageolja. Duschar alltid efteråt för att jag känner mig klibbig..
Förväntar mig dessutom bristningar eftersom jag redan har det sen tonåren då bröst och höfter växte lite för fort..

Jag har några bristningar på högterna sedan tomåren. Betyder det att jag kommer att få bistningar på magen nu?
Med Vänliga hälsningar

#9 Gillar ju inte heller det där med olja, så jag testade ju Body Shops Cacao Stick, det blir som bodylotion typ fast fetare, åsså luktar man choklad!

Jag gillan Body Shop´s produkter. Kanske ska testa den däringa Cacao Stick då.
Med Vänliga hälsningar

tycker jag absolut 

Fast jag vill ju inte gå runt och lukta choklad heller =/

#14 Då går det säkert lika bra med oparfymerad hudkräm.
Med Vänliga hälsningar

#14 Haha, det e väldigt fascinerande ;-)
Kanske går lika bra med smör