Jag kokar!!
Min arbetsgivare ringde precis och sa att brukaren måste fylla i vissa uppgifter i min havandeskapsansökan. Jaha? Dom har haft papprena i över två veckor och kommit fram till det NU?!!!
Så nu ska papprena tillbaka till mig, jag måste vänta på att brukarens mamma kommer hem från sin resa och SEN kan jag skicka in dom till försäkringskassan.
Fattar dom inte att det behöver vara lite tempo när det gäller vissa saker? Det är inte så där jättelångt kvar tills allt måste vara klart och jag vill kunna få ett besked i god tid. Men det fattar dom tydligen inte!
Är så jädra förbannad och sitter bara och grinar. 
Och nu ska jag skicka in mina sjukskrivningspapper till arbetsgivaren.. Undrar hur lång tid de tar på sig med dem…
Tror dom att man kan leva på luft tills man får pengar?

Ja det tror dom. Det är försäkringskassan. Känner folk som varit sjukskrivna under sommaren av olika anledningar. En av dom har fortfarande inte sett några pengar, bara blanketter och mer blanketter.
FK verkar ha inställningen att man gott kan käka bark direkt från träden bara dom får hålla på i sitt egna lagoma tempo.

#1 fast nu va det väl inte FK som tabbat sej utan hennes arbetsgivare?
jag måste ge tummen upp för FK, har aldrig haft problem med dom o fått min pengar i tid..
men men.. för att återgå till TS
fattar att du är förbannad!,.. när kommer hon hem från semestern?
o nästa gång… va på dom som fan!

När jag blev sjukskriven fick jag gå på socialbidrag i 5 månader i väntan på pengar från FK. Då hade jag ansökt, skickat in alla blanketter och läkarintyg. Det var bara att vänta på deras semestar och annat. Känndes tungt, men så lång tid ska det inte behöva ta.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Läste snett i vanlig ordning=P
Men grattis #2. Det är inte vanligt.
Och jag får tyvärr ocskå ge FK tummen ner.
Förra gången jag var sjukskriven när jag väntade Elliot gick dock de mesta som de skulle.. (tummen upp)
Dena gången har dom krågnlat med papper, och sen krånglade läkaren (inte FKs fel) och så väntar jag ännu… Jag har nu väntat sen den 17 augusti. TUR att jag har min sambo som tjänar pengar så vi överlevr.. för själv hade de ju INTE gått..

Jag ska tillägga att jag blev återbetalningsskyldig till socialen men fick mitt FK-bidrag som klumpsumma från det datum då jag sökte.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

jag va faktikst på o ringde till FK , o mailade div knasiga frågor ang min utbetalning… när jag kunde se den på "mina sidor" osv..
kanske va det som hjälpte till att jag fick mina pengar utan knas..kan tänka mej att det är lätt att hamna emellan om man inte visar att man finns.. även om det är fel..