Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3601 ggr
MsNattiz
2009-10-11 02:59
0

Misstankar

Min mens är 1vecka försenad, men det var bara 2veckor sen "jag gjorde det". mina bröst är svullna och väldigt,väldigt ömma, jag har fått kramp i benen/fötterna några gånger nu de senaste dagarna( jag har aldrig tidigare haft kramp). allt detta gör så att jag börjar oroa mig.
jag är bara 16 år, jag vet att jag inte skulle klara av att ta hand om ett barn. men att jag värkligen längtar efter ett, gör det ännu svårare om jag nu är gravid och kommer tvingas göra abort.
vad tror ni om mina misstankar här?är det möjligt att jag är gravid?
och när kan man som tidigast göra ett graviditetstest?

Trollhassel
2009-10-11 10:45
0

Låter misstänkt. Du bör nog göra ett gravtest. Om din mens är sen så kan du göra ett gravtest redan nu.

Håller tummarna på att du slipper abort, för det är ju inte kul när man vill ha barn. Jag tycker att du tänker klokt att du inte skaffar barn nu. Det är nog med skola och annat när man är i 16-årsåldern.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

kamjo
2009-10-11 11:45
0

#0 Du har allt stöd härifrån, du tänker mycket vettigt, förtår att det är en jobbig tanke att kanske behöva göra en abort, men du tänker helt rätt! Säger som trollhassel, gör ett test så håller vi tummarna för att du ska slippa abort!

MsNattiz
2009-10-11 21:42
0

tack för stödet, det värmer verkligen.
imorgon så tänker jag göra gravtestet… jag är så nervös så jag vet inte vad!

kamjo
2009-10-12 01:46
0

#3 Tänker på dig!

phernilla
2009-10-12 15:07
0

MsNattiz:
Hur gick det?