Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 5099 ggr
danino
0

magsparkar

Någon mer som tycker det känns läskigt när barnet rör sig och sparkar i magen?Det är ju bra livstecken,och man slipper vara orolig men jag tycker det känns lite obehagligt :/

danino
0

oj råkade lägga inlägget på bilder ser jag

JMax
0

Tycker det är härligt! Men visst har de små rackarna placerat välriktade sparkar som inte är så sköna… Det är en skum känsla att veta att ett litet liv som stökar runt där inne…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Trollhassel
0

Ska bli spännande att känna riktiga sparkar :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

kamjo
0

Tycker det e väldigt fascinerande… ibland kan de ju kännas mer än man kanske hade velat…. en välriktad spark mot kisseblåsan är ju standard!  =)

Trollhassel
0

Kan tänka mig att det kan både göra ont och vara jobbigt.

Med Vänliga hälsningar

andaloce
0

Jag tycker det är lite blandat, oftast fascinerande och mysigt, men ibland även jobbigt och obehagligt.

Just nu bara väntar jag på att jag ska börja känna de första sparkarna, för det tycker jag är mysigt! och då känner man verkligen att något finns där inne.

elinskogsberg
0

jag älskar när min lilla sötnos sparkar på där inne =) sen finns det ju ställen h*n kan sparka på som inte är sådär jätte sköna men jag älskar det ändå eftersom man vet att det är nån där inne då =)

danino
0

nej jag brukar börja röra på mig när det rör sig för mkt därinne,så tänker jag inte lika mkt på det.

phernilla
0

Vänta tills på slutet, då det lilla livet ska fixera sig o vänder sig om. Då träffar sparkarna på baksidan av revbenen osså kickar dom, om ni har otur, rätt utåt… Det är OBEHAGLIGT!!!

Alla andra sparkar är ju bara gööööööörmysiga! ;)

jn84
0

Jag tycker också att det är obehagligt när den sparkar. Inte när den sparkar rakt utåt så man kan känna med handen, då är det lite mysigt, men när den sparkar neråt. Det känns riktigt obehagligt..

Trollhassel
0

Fy, jag känner bara svaga sparkar än så länge, men jag ser inte fram emot att bli sparkad ordentlig. Låter inte kul alls.

Med Vänliga hälsningar

danino
0

nej :/ …..det är just det att man inte har kontrollen.Hon gör precis vad hon vill därinne.Att vara någon annan liten människas "hus"är verkligen en märklig upplevelse.Och sen ska man vara mjölkmaskin oxå..Önskar ibland att jag varit pappa ist :)

phernilla
0

Danino:
Nån mjölkmaskin måste man verkligen inte vara! Jag har provat bägge delarna. Ammade inte första, o ammade andra. Nästa barn kommer jag inte att amma alls, utan börjar med ersättning direkt på BB! :) Allt funkar mycket bättre utan amningen, den krånglar till mer än den gör nytta! O så himla nyttigt är det inte!

MimmieM
0

Hur kan du påstå att modersmölk inte är nyttig? Hur tusan kan producerad mat i pulverform vara nyttigare än det bebisar är skapta att äta den första tiden?

Carpe Diem

kamjo
0

#13 #14 Jag ser det som en självklarhet att amma, då jag håller på med hästavel och ser hur viktigt det är för mina fölungar att få sin mammas mjölk. Så jag anser att det är lika viktigt för mitt barn att få min mjölk. Jag tror faktiskt inte att barnet kan få i sig allt det behöver för sitt immunförsvar genom ersättning. Visst, KAN man inte amma är väl det en sak för det är inte alla som kan, men kan man så tycker jag absolut att man ska göra det.

Nu vet jag att detta blev lite OT men det får vi nog tåla ibland =)

Trollhassel
0

#13 #14 #15 Jag tycker också det måste vara det absolut bästa för barnet. Man ska ju inte känna sig dålig om man inte kan, men jag kan inte förstå hur man uteslute det från början även om man kan.

Jaja, jag har ju inte haft barn förut och vet inte hur besvärligt det kan vara men det jag har hört från folk är att de kan ha fått lite ont  ett tag men att det aldrig varit några andra problem.

Med Vänliga hälsningar

Mirjami-78
0

Mitt första barn hade svårt att suga när han föddes. Sedan föddes han med kejsarsnitt och jag fick inte pumppa ut mjölken förrän nästa dag. Kämpade och kämpade men helt enkelt kom inte amningen igång. En barnmoska på BB gav min son mjölkersättning en natt då han hade varit väldig jobbig. Han åt som bara den. Det fungerade bättre med flaska och efter det somnade han ut av ren utmattning och av att han var mätt.

Barn nummer två ammade jag och det fungerade bra i början, men när vi kom hem satt jag en hel natt med en hungrig son. Mjölken räkte inte till. Jag ammade och ammade var helt slut den natten för sonen blev inte mätt ut av det jag hade. Nästa dag köpte jag mjölkersättning och efter det var sonen mätt och nöjd, fast jag ammade han först och gav ersättning sedan.

En kvinna som jag kände berättade att när hon fick sina barn bad hon sin man ta med en termos med vatten i och mjölkersättning till BB. Hon gav sina barn detta och de var mätta och nöjda. Detta var en lössning som hon valde och skulle aldrig gjort annorlunda.

Kan man och orkar att amma är det en altenativ men fungerar det inte ut av en eller annan orsak så är det bra att det finns mjölkersättning som man kan ge. Samtidigt när man ger mjölkersättning kan båda föräldrarna göra det.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool