Detta illamående.....
Alltså jag håller på att gå under pga mitt illamående.
För mig började det runt vecka 5 och nu de senaste 4 veckorna har jag bara spytt 3 ggr men mått illa hela dagarna långa. Och energin är helt bortblåst men överlever som man säger.
Men nu sedan 4 dagar tillbaka så har jag spytt konstant! Oavsätt tid på dygnet, varje morgon, eftermiddag, kväll och sedan vakna upp på natten.
Helt från ingenstans kommer de, bästa va ju igår när jag körde ett dressyrpass med min häst och spydde från ryggen på hästen, pinsamt värre :S
Jag har fått tips om att man skall små äta så att magen har något att jobba med hela tiden, så när man vaknar äter man något torrt kex och dricker vatten, sedan brukar de vara frukt för de mesta som blir under dagen då de är lättast att ta med sig till stallet, eller hundklubben.
Någon som har något annat tips på hur man kan iallafall dämpa kräckningarna, eller illamåendet lite? för jag känner mig helt off just nu.
www.blueberryhedgehogs.com

Själv har jag mått oförskämt bra under båda graviditeterna…
Det finns seaband att köpa på hälsokostaffär eller apotek o de vet jag flera som blivit hjäpta av.
Kan du inte kolla med din bm o be att få hjälp?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag har mått jätteilla från vecka 5. Dygnet runt, plötsligt har jag bara spytt. Det är ett helvette! Jag mår fortfarande superilla och är i vecka 16 på fredag. Vissa dagar känns allt hopplöst.
Några tips: Ingefära i alla dess former, aukupunktur, ligga på vänster sida med knäna uppdragna mot magen, småätning av mat som är snäll mot magen, undvik fet mat….ingenting hjälper helt på mig. De dagar som är jobbigast så är det bara en sak som gäller: Sova och lata sig, tänk på bebisen!
Hoppas att du slipper må pest lika länge som jag gjort! Lycka till!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#1 min bm fick jag lite tips av, har inte ringt henne nu när de blivit värre dock, då ja skall till henne om 1 vecka så därför tänkte jag att jag kan kolla med alla här inne och se ifall någon har samma problem och om något har hjälpt dom.
#2 åh jag som hoppas att detta bara sitter i 3 första månaderna för mig :P ligga på vänster sida med benen så högt är underbart när man mår illa! tills man får ont och måste byta. Och då spyr man… suck….
Mjo sova och lata sig är jag duktig på iallafall, har en skötare 1 vecka på hästen nu, och sambon sköter hunden största delen så sköter jag smådjuren hemma.
Tack så mycket :) Hoppas också de går över snart

Mitt bästa tips är Postafen åksjuketabletter. Jag mådde illa konstant och hulkade så snart mitt blodsocker sjönk minsta lilla. Det tog 4 dar innan det fungerade fullt ut för mig och nu kan jag inte vara utan dem. De är receptfria och min BM har skrivit ut recept på större förpackningar, 25 istället för 10 tabl/förp. Detta är ofarligt för barnet och har använts i många, många, många år!
Testa det!!
Carpe Diem

Postafen hade motsatt effekt på mig. Jag spydde som en räv efter några dagar. Jag har fått lergigan comp utskrivet och det tar jag ibland. Det skrivs ut till dem som provat allt.
Försök bara att ta det lugnt. Ta en dag i taget så hoppas vi att du slipper må illa så länge.
Med Vänliga hälsningar
Ja spydde ut allt som jag lyckades få i mig och till slut har jag fått ligga inne med dropp. Så var det för mig under bägge graviteterna. Dagarna bodde jag mer eller mindre på toan. Ja för mig försvan inte de hela utan det var så här mer eller mindre hela graviteten för mig. Jobbigt var det att spy i tid och i otid…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#4 Jag käkade dom sist som jag var gravid, men reagerade inte något på dom alls, så blev varken bättre eller sämre då.
#5 Ja jag får ta och ta det lite lugnt, har en kär vän som skall passa min vovve några dagar åt mig när sambon jobbar hela tiden nu, så jag kan vila lite helt för mig själv, tävlings jycke och jag klarar inte ens av att gå 30 minuter i skogen :S Så hon får åka till kompisen på landet tillsammans med likrasiga och träna och själv ha semester =)
#6 Jo jag pratade med en kompis idag som hade liknande under sin graviditet, dock ej biten med dropp på sjukhus, men hon spydde och mådde dåligt hela.
Jag sitter och håller tummarna istället för att mitt går över förr eller senare :D Annars är de väl bara att bita ihop, stackar sambon får bita ihop änu mer :P

Oftast går det ju över. Det är ovanligt att må illa hela graviditeten.
Med Vänliga hälsningar

Jag har mått fruktansvärt fram tills för tre dagar sen! jag har varit sängliggandes och mått förjävligt inte orkat med varken mig barn eller hus, bara mått fruktansvärt illa! Jag trodde verkligen det var för alltid! el ja för hela graviditeten i alla fall :) men nu har jag mått bra i 3 hela dagar!!! visst är jag trött och så men jag mår inte särskilt illa! kan känna av illamåendet lite ibland men inte så pass att det hindrar mitt liv! Jag åt både lergigan comp och postafen under tiden jag mådde pyton men det hjälpte inte ett dugg, jag provade även akupunktur, inte heller det hjälpte! Det var helt enkelt bara att vänta ut det för min del! Jag hoppas du får må bättre snart!!

Ibland har det känts som att lergigan comp har fungerat som kräkmdel på mig…och det är inte kul att spy upp halvsmälta beska tabletter!
Jag föredrar nog att inte ta några tabletter eftersom de ändå inte hjälper.
Med Vänliga hälsningar
Ne jag hoppas det där med tabletter helt och håller tummarna för att det går över förr eller senare iallafall.
Imorgon är det iväg till MVC för min del ändå så då blir det säkert tal om det då hon frågar hela tiden ifall ja mår illa fortfarande osv, så får se vad hon säger där imorgon också =)
Just nu så halvligger man med den bärbara datorn i sängen och hinken vid sängkanten :S och ett stoooort glas vatten bredvid mig hihi…
just nu blir jag bara sämre och sämre för var dag som går, nu är det bara att kliva upp på morgonen, direkt till toan och bli bundis med den, vilket jag kan garantera att jag är nog bästa vän med badrummet just nu :P Och sedan fortsätter det hela dagarna lång och jag orkar inte ett piss just nu…
Så jag gör inte ett piss just nu heller kan jag ju erkänna hehe, min stackars sambo sliter med djuren, och städning, matlagning, handla, etc…. Utan han hade jag ju aldrig klarat detta iallafall :)
Och han gör allt med ett leende på läpparna och klagar inte de minsta, och ändå varje kväll när han ska lägga sig så kommer han in och kramar om en och säger att de kommer gå över, och hur han ser fram emot när den lill* väl kommer.
Han e så stolt :) Så just nu gnäller jag på illamåendet, för det är det enda jag kan gnälla på :D Men som sagt det är hemskt! Vill ha min energi tillbaka om inte annat :)

Stackare. Vet hur du känner dig. För min del har det faktiskt börjat ge sig nu (vecka 16). Jag har inte spytt på några dagar, men ibland mår jag väldigt illa, utan att spy.
Med Vänliga hälsningar
Hade 3 dagar där jag knappt mådde illa och spyde inte en enda gång, men nu har jag legat i sängen 3 dagar och mått sämre än någonsin, spytt så fort ja käkat eller drukigt något, och gör ja inte de så spyr ja ändå, en huvudvärk som inte hete duga…
nee uuusch, och imorgon så ska man lyckas pallra sig till bm
för att gå igenom gyn undersökningen och provsvaren som vi gjorde sist osv, längtar sådär mkt.
Packa spypåsar blir de…..

#13 Stackare! Lider med dig!
Med Vänliga hälsningar
#6 Så var det för mig med, ush och fy men en helt underbar dotter blev det till slut.