Helt orkeslös
Jag vet inte riktigt vad som hände. Har jobbat som en GALNING den senaste tiden och när jag väl varit ledig så har jag haft varenda minut planerad. Städdagar i stallet, hopptävlingar, veterinärbesök och en väldans massa andra saker.
Nu i helgen var jag i princip fri, hade inga åtaganden som var särskilt jobbiga eller tog lång tid. Halva lördagen sov jag. Tror jag sov i över fyra timmar på eftermiddagen. Förmodligen välbehövligt efter att inte fått tillräckligt många timmar per natt under flera veckor. Igår sov jag också, plus att jag la mig tidigt på kvällen och sov minst tio timmar i natt. Och idag när jag kom hem somnade jag i två timmar igen och känner mig redan dödstrött.
Att gå till jobbet känns galet tungt. Skulle inte säga att jag har ångest över det, men det känns bara jättejobbigt, inte roligt alls. Är bara trött hela tiden, har dåligt tålamod och längtar hem.
Har alltid varit en människa som haft arslet fullt av uppgifter och nu när jag försökt trappa ner lite (framförallt hästen som får mindre tid) så känns allt så meningslöst. Men samtidigt orkar jag inte hålla igång som förut heller. Vet inte vad jag ska ägna tiden åt, längtar bara tills klockan är tillräckligt mycket för att jag ska få gå och sova..
Blir rastlös av att ta det lugnt, men har inte orken att måla huset, städa eller nåt sånt heller. Allt känns bara så meningslöst liksom…
Känns som att hela jag är meningslös och värdelös och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det…
Bara jag tänker på att det är fyra månader kvar att jobba (och det är ett tungt jobb som gör att jag får ont i kroppen, inte jätteont, men ont) så mår jag ännu sämre. Känns verkligen inte som att jag orkar. Men måste…
Funderar på om jag kanske borde ta ut en veckas semester (utan betalt dock eftersom jag är timanställd) eftersom jag inte varit ledig en enda vecka sen jag började arbeta heltid i januari. Men samtidigt är jag rädd för att känna mig ännu mer värdelös då, blir ju ännu mer tid att bara sitta och vänta på att få gå och sova.. Och att det då ska bli ännu jobbigare att gå tillbaka till jobbet efteråt.
Vad gör man?

Jag vet precis hur du känner dig, jag har alltid varit en superaktiv människa, jobba 120%, ta han om alla hästarna, träna hästar, träna själv, städa, sköta gården, renovera hemma…. ja allt det där… det senaste har jag mest bara sovit, först nu känner jag att orken har kommit tillbaka lite.
Har lidit av foglossning väldigt länge nu, och förra måndagen så pallade jag inte att klättra i och ur min truck längre så jag åkte hem för att vila lite, och igår va jag hos läkaren som sa stopp och håll här blir inget arbete för din kropp, så han sjukskrev mig igen…. så antagligen kommer jag inte jobba mer innan bf, men samtidigt så har orken kommit tillbaka såpass att jag orkar göra saker hemma, men då i min egen takt så att jag inte får ont. Så OM du har får ont av ditt arbete så borde du söka havandeskapspenning, det råder jag dig till för då får du ju gå hem lite tidigare iaf.
Jag kommer att söka havandeskap från 29e november då jag är beräknad till 29e januari. Läkaren sjukskrev mig till sista oktober nu, men han sa att antagligen får han förlänga det, men han ville inte sätta mer nu.

Oj, jag vet hur det är. Jag vill ha saker att göra helatiden. Klarar inte av att sitta hemma och glo, speciellt när sambon jobbar och lägenheten är tyst. Jag är sjukskriven nu men få förhoppningsvis jobb snart och fram tills årsskiftet. Har bf i början a Mars.
Här hemma har jag inte mycket att göra alls. Allt som kan göras är gjot, så det är bara för mig att sätta mig på en pall och glo in i väggen. Känns inte så upplyftande. Men men, alla har rätt. Det går att sysselsätta…lite lugnt. Baka bröd, gå ut med hunden, plantera om blommorna…men fy! Jag har ingen ork! Hunden kan jag gå ut med men annat orkar jag inte göra.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#2 tur att man orkar med hunden iaf ;-)

#4 nä min e inte så stor han heller men han tröttnar inte på promenader ändå ;-) en chinese crested powder puff med mer energi än en schäfer med damp ;-)

#5 haha Prillan är en papihuahua på 1,4 kilo. Hon far som en vante!
Var på bio igår och såg Flickan som lekte med elden. Jättebra film, men jag höll på att somna. Helt slut var jag!
Med Vänliga hälsningar

#6 Åhp, den har jag tänkt gå och se med… men jag vet inte om jg orkar sitta så länge… min foglossning lär väl ta död på mig innan filmen e slut ;-)

#7 Stackare! Då får du se den när den kommer på dvd och sikta på att se nästa del på bio :)
Med Vänliga hälsningar

#8 Ja jag hoppas ju verkigen att den sista hinner vänta tills jag orkar sitta upp i salongen ;-)

#9 Sista delen kommer nog inte på bio förns om något halvår minst.Då får vi väl tro att du mår lite bättre.
Med Vänliga hälsningar

#10 Tjohooooo!!! Men då kan man säkert ge sig f*n på attdet e nån som ska amma med 

#11 haha, ja och det är ju 15-årsgräns på filmen. Nåja, man kan väl diskutera hur mycket en liten baby förstår av blod, våld och utpressning. H*n tappar säkert inte matlusten för det.
Med Vänliga hälsningar

#12 Garanterat inte ;-) får väl pumpa lite och lämna kotten hos mormor några timmar ;-) *visslar*

#13 Låter smart.
För att gå till baka till topic så ha jag nog varit piggare på månader idag…men det kan bero på att jag vaknade 12.30 i morse (mitt på dagen alltså) Sover säkert 14 timmar per dygn.
Med Vänliga hälsningar

#14 Har faktiskt blivit piggare nu med sen jag började gå hemma =) Sover när jag behöver, gör saker i min egen takt.