Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 14072 ggr
Trollhassel
2009-09-24 15:44
0

Törstig!

Är det bara jag som blivit törstigare av graviditeten, eller är det ett vanligt fenomen?

Jag dricker säkert minst en liter mer än vad jag gjorde innan (då drack jag å andra sidan för lite).

Behöver jag oroa mig för grav.diabetes eller är detta normalt? Jag kissar inte mer än normalt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

regskylt
2009-09-24 17:03
0

jag var otroligt törstig när jag var gravid också. de tär nog normalt :)

jn84
2009-09-24 23:12
0

Hehe, jag är tvärtom. Kissar mer än normalt, men dricker som vanligt. Förstår inte var all vätska kommer ifrån och hur sjutton jag kan tvingas kissa tre gånger per natt utan att drickan nåt innan ;)

andaloce
2009-09-25 12:02
0

Jag dricker vanligtvis väldigt väldigt lite, i stort sett bara nåt glas mjölk till maten, brukar aldrig känna mig törstig. Jag kan inte komma ihåg att jag drack mer under mina andra två graviditeter, men denna gången dricker jag jätte mycket mot för annars.

När jag känne rmig törstig dricker jag helst saft, men även vatten går bra, annars gillar jag inte vatten Obestämd . Det var mest i början jag drack mycket nu börjar det avta litegrann igen, men dricker fortfarande mer än jag brukar.

Trollhassel
2009-09-25 15:22
0

Jag dricker apelsinjuice. Kan säkert dricka en kanna om dagen ibland.

Med Vänliga hälsningar

Mikaela_B
2009-09-25 19:58
0

Jag har hittat mina nya bästa vän sedan ja blev gravid och de är en flaska med vatten, den är med vart jag än är.. Dricker något kolosalt mycket sedan jag blev gravid.

Aldrig gillat vatten så sätt men nu e de underbart, klarar inte av saft eller juice eller liknande pga jag spyr så ofta och de är hemsk att spy efter man druckit de så här är de vatten som gäller för mig.

www.blueberryhedgehogs.com

Johanna
2009-09-28 00:11
0

jag kände mej bakistörstig under typ hela graviditeten.. drack vatten som tok :)

Trollhassel
2009-09-28 00:13
0

Precis som Johanna säger. Bakistörstig är vad jag är!

Torr i munnen, känner mig uttorkad och kan knappt sluta dricka när jag väl börjat.

Med Vänliga hälsningar