BLÖDNING!!
Hej jag är nu i vecka 10 och förra veckan så började jag att störtblöda.
Jag ringde då BM och jag fick åka dit och göra ett VUL,
det visade sig att barnet mådde bara bra och hjärtat slog allt var perfekt.
De sa att de inte kunde förklara blödningen och att jag skulle ta det lugnt och nu undrar jag om det är fler som varit ut föt det jag var med om.

Jag har inte varit med om det själv men har hört talas om det. Om din BM säger att du inte behöver oroa dig så är det nog inte något farligt. Det finns ju andra anledningar till blödning än missfall eller att något är fel. Hoppas att du slipper uppleva det igen.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Så hade jag det med mina båda barn. Trodde först att jag skulle få missfal men det fick jag inte. Blödningarna kom och gick men det försvan sedan med tiden.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det är inte ovanligt att blöda då man är gravid… Dock så är det oroväckande om man, som du säger, störtblöder! Störtblödde du verkligen, eller är det som du uppfattade det, pga rädslan?
Jag blödde lite varje dag med minstingen, ända fram tills i vecka 14, då slutade det äntligen. Då jag hade fått två missfall o 1 uteblivet missfall precis innan den graviditeten, så blev jag ju såklart jätteorolig!
Men nåt missfall hade jag inte fått, o ut tittade en frisk liten gosse senare… :) Men då störtblödde jag inte, utan det liksom "sipprade lite" varje dag…
Men, som sagt… Säger bm att allt är bra o att bebisen mår bra, då ska du lita på det. För om man fått ett missfall så slår inte hjärtat mera, då är bebisen redan död i magen. Så det är inte nåt tecken på att skulle vara på väg att få ett missfall, eller nåt liknande, för den sakens skull…
Slappna av o ta det lugnt bara… :) Försök… :)
VET att det är SVÅRT!
*kramar om*

Men.. har jag fått allt om bakfoten eller är det inte så att man kan vara gravid med tvillingar och få missfall med den ena medans den andra lever? Har fått för mig att deti nte är alldeles ovanligt.

#4 jag har läst att det kan bli så, att man kan få missfall med ena barnet och behålla den andra tvillingen. Vet dock inte hur vanligt det är..
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
HannaH:
Ja, så kan det alldeles säkert gå till. Jag har varit med om det. Men, då ser dom iaf en extra fostersäck, o att det fostret är dött, o att det finns ett till foster, som lever o mår fint. Såvida det inte rör sig om utomkveds, för då kan dom missa det ifall dom inte letar efter det…