Drömmar om natten?
Är det bara jag som drömmer varje natt? Det hände sällan att jag kom ihåg mina drömmar innan jag blev gravid, men nu har jag drömt i drygt en vecka, varje natt och ofta innan dess. Drömmarna är avancerade, långa, intensiva och känns väldigt äkta. Min sambo säger att jag både pratar i sömnen och sätter mig upp. De kan handla om allt från hundar till mördare. Ingen ordning alls!
Vad kan detta bero på? Är det normalt?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag drömde oxå väldigt mycket o väldigt konstiga saker. Pratade i sömnen ett par gånger med. Drömmarna kändes starkare på nått vis.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag drömmer också mycket mer drömmar som jag kommer ihåg. Kanske beror på att man inte sover lika djupt när man måste upp och kissa hela tiden ;)
Men bara en bebisdröm än så länge. Drömde att det var dags för förlossning och det kändes alldeles för snart, jag var ju inte det minsta förberedd!

Jag drömde också att jag skulle in till förlossning. Och jag skulle få trillingpojkar. Det var nästan en mardröm.
Med Vänliga hälsningar

Jag drömmer också väldigt mycker just nu, och det är som Trollhassel säger, ofta väldigt långa och avancerade drömmar som sträcker sig händelsemässigt över lång tid!
Jag har inte drömt om förlossningen ännu, men däremot att jag hade en 3 årig dotter som var så otroligt bortskämd och uppnosig att man mer än gärna ville spola tillbaka bandet för att se vad som gick snett ;)
Carpe Diem

Jag drömmer också väldigt mycket, oftast är det tyvärr mardrömmar så jag vaknar skrikandes…

I natt handlade min dröm om att vi hade fått ett litet barn, en pojke. Jag sa till min sambo att "Vi måse ju ha ett namn till honom, vi kan ju inte kalla honom för Prillan" (Prillan är vår hund). Jag skrev även en tråd om det här på iFokus.
Sen skulle min sambo blanda ett paket juice. Han velade och kunde inte bestämma sig för om han skulle blanda apelsin, äpple eller nektar. Han funderade och jämförde för och nackdelar. Tillslut tappade jag tålamodet och skrek "Blanda ett paket bara, jag är törstig!". Sen vaknade jag…och jag var jättetörstig!
Med Vänliga hälsningar

I natt var det mardröm för min del. Drömde att jag och sambon skulle ha sex och mitt i alltihop började ett barn skrika och vi förstod att förlossningen satt igång och ungen var halvt ute. Men det var för tidigt, har precis gått in i vecka 23, så det blev världens panik och ångest och tårar och allt för jag förstod att man inte skulle kunna rädda han/henne.
Usch! Hoppas på en trevlig bebisdröm i natt istället :)

#7 Oj, dramatiskt! Du kommer nog inte få uppleva den hemska drömmen som tur är.
I natt drömde jag att jag och min sambo skulle åka bil upp till Norrland för att hälsa på min mamma. Björkarna var helt knallröda(vilket björkar aldrig kan bli). Vi stannade i Bollnäs och gick på Pizzeria som tydligen Phil Campbell (gitarrist i motörhead) jobbade på. Jag beställde en calzone och fick en icke inbakad pizza med snus på. Sen lämnade jag tillbaka den och berättade för Phil att jag slutat snusa.
Med Vänliga hälsningar

#8 Hahahah! klockrent!

jag har alltid drömt mkt, men när jag va gravid så va det varje natt o det va ofta jättehemska drömma.
folk blev alltid mördade, misshandlade, våldtagna.. ja ni fattar.. kände mej väldigt illa till mods när jag vaknade..
lr så va det avancerade sexdrömmar, så jag nästan skämdes när jag vakna.. haha

Fy, jag har också drömt hemska drömmar. Jag drömmde tex. att min släkt hade beslutat att min faster skulle mördas. Min pappa mördade henne med en yxa som jag var tvingad att ro ut med mitt på sjön och dumpa.
Med Vänliga hälsningar