uppe på nätterna
Hej igen.
Till min andra fråga:
Jag är upp 4-5 ggr / natt och kissar.
jag har sömnproblem innan graviditeten och är lätt väckt och har svårt att somna om.
Vad kan man göra för att få sova?
Kan jag sluta dricka på eftermiddagen runt 15.00?
Och då slippa gå upp så många gånger på natten.
Hur gör ni andra?
Tack för svar // Ellen

I vilken vecka är du?
Jag var uppe på nätterna lite i början sen var det uppehåll fram till slutet av graviditeten då jag började vanka igen…
Tycker det är lite tidigt att sluta dricka redan vid tre, vätska är ju viktigt. Vet inte om det finns något som hjälper direkt. En promenad innan läggdags kanske så att du blir trött?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag är nog i veck 5- eller 6.
ska på ultraljud i morgon och träffa läkaren för första gången.
skrivs in den 22/9.
jag ska börja träna senare på kvällen och se om det hjälper mig. :)
Tack.
// ellen.

fram tills för två veckor sen va jag uppe 2-6 ggr/natt, jag testade det mesta, jag drack inget på em, jag drack på em, jag drack inte på kvällen, jag drack på kvällen, spelade ingen roll, kunde va upp lika mycket oavsett. Det är tyvärr bara att vänja sig. För min del har det inte spelat någon roll om jag bvarit supertrött och tränat eller promenerat… jag MÅSTE kissa ändå…. nu är jag upp ca 1-2 ggr/natt (är i v 19 nu)

Jag var uppe och kissade stup i kvarten när jag var i vecka 4-11 ungefär. Det har gett med sig nu. Jag bet ihop och stod ut med det.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag har varit uppe 2 ggr/natt sedan vecka 5. Är nu i vecka 15. Verkar inte spela någon roll hur jag dricker..
Nattsömnen blir mycket störd. Jag sover aldrig mer än 2½ timme åt gången. Vet inte heller om det finns någon lösning. Konstant trött är jag ivf.

Håller med de andra, verkar inte hjälpa hur man än ransonerar drickandet.
Jag tycker det känns som att det "rinner till" så fort man lägger sig ner. Efter att ha legat en kvart måste jag upp och kissa igen och då är det ordentliga mängder, trots att jag nyss kissat.
Men har blivit lite bättre nu (är i vecka 20) är bara uppe 1-2 gånger per natt.
Jag har bara det problemet om jag går och lägger mig och sedan ligger och kollar på tv, men sedan dricker jag ju vatten hela tiden så länge som jag är vaken också, men när jag väl somnat så vaknar jag runt 3-4 ggr och går upp och kissar, också sömnproblem sedan innan graviditeten, men de börjar bli bättre.
Dock är jag helt slut hela dagarna, och egentligen vill man bara ligger kvar och sova men upp måste man och fixa speciellt när man har hästar och hundar som har behov också :)
Men pigg är jag dock aldrig nu för tiden, är i v 9 nu.
www.blueberryhedgehogs.com