Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 11433 ggr
bacco
2009-09-02 13:39
0

Inte hungrig!

Hej.

Jag är i början av graviditeten och har ett problem.

Jag är INTE hungrig och måste tvinga i mig mat varje dag.

Är detta normalt?

i vanliga fall har jag svårt att hålla vikten och är konstant sugen på saker och ting.

är det faligt?

känns som jag håller på att tappa kg i stället för att gå upp…

Någon mer som känner igen sig????

Tack för svar // Ellen

JMax
2009-09-02 13:47
0

Det kan vara lite upp och ner särskilt i början men försök att småäta! Inget man brukar rekommendera direkt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Trollhassel
2009-09-02 18:00
0

Jag tappade fullständigt aptiten i början. Aptiten kom tillbaka runt vecka ca 7 för mig om jag minns rätt. Det är inte farligt för fostret att du får i dig för lite. Drick mycket vatten i stället så ska du se att aptiten kommer tillbaka. Lite måste du ju i allafall äta så småät på sådant du tycker är gott och känns ok.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Memsan
2009-09-02 20:30
0

Har samma problem. Mårt illa och har fått tvinga i mig mat från vecka 6. Är nu i vecka 15 och har forfarande svårt.

jn84
2009-09-03 00:08
0

Jag hade också svårt att äta i början, mest för att allt fick mig att må illa. Så jag åt det jag var sugen på. Inte särskilt nyttiga saker alltid, men inte särskilt mycket heller.

Nu är jag inte heller särskilt hungrig, men äter iallafall riktig mat, även om det blir små portioner.

Men jag har en hel del att ta av så är inte orolig om jag inte går upp i vikt :)

kamjo
2009-09-03 17:51
0

#4 känner verkligen igen det där, det är sällan jag verkligen har aptit, men lite måste man ju äta. . . Har även jag lite att ta på så det gör inte så mycket… bara bebisen får den den behöver så e jag nöjd =)

Mikaela_B
2009-09-03 20:05
0

Har samma problem, började för 2 veckor sedan och nu blir de bara värre pga illamåendet blir värre, är i V.9 nu.

Jag har dock alltid min vattenflaska vart jag än är, för vatten häller jag i mig i stora mängder, kan inte dricka något annat, sedan blir de att små äta massa, torra kex, frukt och försöka få i sig yoghurt på morgonen och något till middag iallafall även om man mår skit.

För att magen skall ha något att jobba med så slipper man ha toan som bästa vän varje dag iallafall för min del.

www.blueberryhedgehogs.com