Gravid??
Hej, behöver lite hjälp. Jag hade oskyddat sex för 10 dagar sen, det var tydligen också just under min ägglossning vilket jag aldrig har räknat ut när den är eftersom jag annars alltid brukar ha skyddat. Gick till barnmorskan 3 dagar senare där jag fick ett akutpiller som jag fortfarande kunde ta, men fick ta med det hem för jag va inte helt säker på om jag ville ta det. Hade oskyddat sex den dagen med, och bestämmde mig för att ta pillret natten till dag 4 (alltså samma dygn som jag hade fått pillret eller hur man ska säga). Har nu idag gjort ett gravtest hos barnmorskan där den visade lite konstigt (har videbefodrat en bild där jag har försökt visa, se 1) fick inget klart svar från testet, men det var lite mörkare på vissa områden och undrar om det kan betyda något?
Fick ett nytt test som jag fick göra hemma. och Där va det ett streck som inte var jättejätte tydligt utan ganska svagt på vänster sida och om man tittade lite nogare så kunde man se ett ännu svagare streck lite längre ifrån + lite annat rosa (se 2) Åkte då till min polare som skulle hjälpa mig avgöra om det va 2 streck eller inte, hon kolla på det ca 20 min efter att jag hade gjort testet, men då hade den ändrats på sig och det jätte svaga strecket hade blivit ett tjockare streck (se 3).
Är jag gravid eller inte?
Hoppas ni ser va jag menar på bilderna.. och att de inte är för otydliga.
P.S är inte 100 % om barnmorskan sa att 2 streck betyde att jag var gravid men är ganska säker.
Man skymtade liksom det andra strecket så kanske var ännu mer otydligare än det är på bilden…
Om jag vore dig skulle jag nog prova ett annat test, något från apoteket som är "lättare" att avläsa. Tycker det ser ut som två streck, men man får väl inte vänta förlänge med att avläsa testet? då kan det bli missvisande.

Oj, svårt! På bild nr 2 ser jag 2 strck men på de övriga bilderna ser det bara ut som kladd. Har ingen aning om det räknas som streck.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
mmh, för på bild 2 var det 2 streck + den andra tjocka.. men det ena strecket syntes kanppt.. det va väldigt otydligt men det var där.. gills det ändå tror du?:o
Mjo, ska till UM imorrn igen så får jag göra ett nytt så får hon avläsa

säger som #2, köp ett test på apoteket.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
mjo få nog göra det om jag inte får nåt bra svar imorrn..
Någon annan som vet? .__. ska göra ett nytt men skule ändå vilja veta vad folk tror..
Svårt att säga. Bättre att ta ett nytt och rätta sig efter det, då dom andra visat olika och lite konstigt…
Ett positivt svar är alltid ett positivt, oavsett hur (o-)/tydligt strecket är. Men sen bör man ju bara läsa av grav.test inom en viss tid, sen blir dom ogiltliga och eventuella förändringar brukar dom ju säga att man ska bortse från.
Mitt ena grav.test visade positivt, men en knapp halv timme senare var det negativt, likväl sitter jag här 8 månader senare med en bebis-mage.
-Lycka till!

Du ska avläsa testet inom några minuter. Tror du ska slänga testet efter 5-10 minuter och att evt resultat som visar sig efter det är ogiltliga. Mitt svar visade sig efter 30 sekunder.
Köp ett nytt test om du är osäker, om det är innan beräknad mens så kan du ju vänta några dagar för säkerhets skull.
Carpe Diem
Tack för era svar, den på bild 2 är ju gilltig för det var då man skulle kolla :o Men ska som sagt gå tillbaka till UM idag och göra ett nytt ^^
En bra grej att köpa annars är ett digitalt test så slipper han avsläsa massa streck o sånt.., står helt klart "gravid" eller "inte gravid"..
aha vart kan man köpa sånt? :o Har testat mig nu på UM och var inte gravid :o Men hon sa att hon hade haft jätte mycket problem med testen.. så det var nog fel på alla som kom från samma låda.
Apoteket tex.. clear blue digital är ett exempel!
Men skumt att UM inte har grejer som funkar.. Då får dom väl köpa andra test som funkar…
Mjo det var antagligen bara fel på dem som var i den lådan :o

Om du fortfarande är osäker.. gör ett test till!! och ett till… och ett till.. tills du är övertygad!
Är din mens sen ännu?
Carpe Diem
Mjo, fast är säker nu :P Nä, den ska komma om några dagar :o

#17 har inte din mens uteblivit? isåfall så är de tinödigt att göra test för det visar inte förens man har gått över tiden. som tidigast 3 dagar innan beräknad mens, men då är det osäkert.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Aha är det så?? :O För min ska komma nu på lörda-måndag nånting, och gjorde teste i onsdags. Men BM sa inget om det :o Borde jag göra om igen?

#19 gör test om din mens uteblir.
Finns ny artikel om detta. 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Okaj, aha vart då? :o
Ah såg nu ^^

Fått din mens ännu? :))
Carpe Diem
Jepp, fick den igår :D :p Hoppas nästan lite på att den inte skulle komma >_o

Det blir lätt så :)
Du kan ha det som måttstock nästa gång, ta inget graviditetstest innan din mens är försenad. Sedan bör du också ha i åtanke att stress kan försena din mens, ex. om då går runt och oroar dig för om du är gravid eller inte :)
Carpe Diem
Mjo, det kanske är smartast, men man blir ju så nyfiken :P mjo ^