Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2163 ggr
beauutii
2009-08-25 19:53
0

gravid?

hejhej! säkert många som är & läser här inne!

skulle ha min på början av agusti. men har inte fått den än, har även gjort ett grav-test hos min kompis de visdes inte att jag var gravit. Men är inte säker på de. 

jag gick till ungdomsmottagninge, för att göra ett test till med de fick ja inte av dom, dom tycke att ja skulle komma tillbaka början av september, blev lite rädd där! vet inte riktigt hur ja ska göra nu. vill gärna gör ett grav-test! ungdomsmottagningen ska du finnas till för ungdomar. men de verka inte så på de stället! :S ( jag kan inte prata med min mor om det i heller)

Trollhassel
2009-08-25 20:08
0

Oj, det låter jobbigt. Jag tolkar detta som att du inte vill vara gravid. Right? Om du är gravid och ska göra abort så är det ju bäst att vara ute i så god tid som bara möjligt. Det är helknäppt att ungdomsmottagningen nekade dig ett gravtest nu eftersom du är orolig.

Gravtest kan du köpa på apoteket om du vill göra ett själv. Jag tycker att du ska kontakta skolsköterskan (om du går i skolan) om du inte känner stöd från ungdomsmottagningen. Din skolsköterska kan säkert hjälpa dig på något vis och hon har tystnadsplikt.

Om du inte går i skolan så tycker jag definitivt att du ska kontakta ungdomsmottagningen igen och förklara att du är orolig. Kan det finnas någon annan där än den personen du pratade med?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler