Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3803 ggr
melia
2009-07-24 18:49
0

Flyga gravid..

Är det någon som har erfarenhet av det? Jag kommer bara vara i v 8-9 nånting när det är tänkt att jag ska flyga. Har aldrig flugit förr och har totalt skräck inför tanken, och nu när jag också vet att jag är gravid och hittat info om blodproppar, strålning som kan skada bebis och att trycket kan ge missfall så känns det ännu värre! Är det någon som flygit i tidig graviditet som vill berätta? både positiva o negativa svar vill jag ha :)

Dom avråder ju inte längre pga trycket för att inga studier gjorts i området… men förr sa dom det, och jag känner att det måste ju finnas en anledning till att det en gång sagts….

jätte tacksam för snabba svar då jag bara har två veckor kvar till den vidriga ev. flygningen…

Jennifersthlm
2009-07-24 19:17
0

Tycker du kan ta det lugnt! Det är nog ingen fara, har en vännina som var gravid och bodde i england, hon flög ofta hem på weekends till sin mamma och pappa under hela graven så tror att det är helt okey. Men hör med BM om du är nervös!

lisette
2009-07-26 01:38
0

jag flög när jag var v 34. nemas problemas!

passa på nu innan det blir jobbigare för dig!

JMax
2009-07-26 01:42
0

#2 Har inte flygbolagen nån gräns vid vecka 28-29 nånstans?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

lisette
2009-07-26 01:47
0

jag hade ivf för mig det var v 34. inte hundra när jag tänker efter. min son föddes ju v 36+3. så nej så var det nog inte.

jag flög ivf bara någon vecka innan den där gränsen, och det var problemfritt.

lisette
2009-07-26 01:48
0

Det finns inga skäl att avråda från flygning annat än då kvinnan löper risk att föda.
Däremot har flygbolagen sina bestämmelser. Det vanligaste är att de inte tillåter gravida att flyga alls efter vecka 32, eftersom de är rädda att kvinnan kanske måste föda ombord.

Varken karbintryck eller syrehalten i blodet på hög höjd påverkar fostret skadligt. Risken för att få missfall är störst fram till vecka 12. De har nästan alltid genetiska orsaker och inträffar oavsett vad kvinnan gör.

info här

JMax
2009-07-26 01:50
0

Nä det ska ju inte vara nån fara. Tror inte det är farligt att flyga typ hela graviditeten ut det är bara det att flygbolagen helst inte vill ha förlossningar på planen…Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

melia
2009-08-24 18:17
0

Tack för era svar :) länge sen jag kikade in här. Det blev ingen flygtur.. Cool

elinskogsberg
2009-08-24 23:10
0

Dom kan säga ifrån på flygplatsen att du inte får åka med om du är gravid. Jag tänkte flyga när jag var gravid men bad min barnmorska kolla upp det och dom sa till henne att dom har rätten att säga ifrån att du får åka med=/