UL 2
Idag var det dags för det andra ultraljudet (v.32+3) och det var helt underbart att få se den lille igen :D En fantastisk känsla och nu längtar jag efter honom som bara den!
En lillkille på runt 1800g fanns där inne. Fick inga super bra bilder på honom, då han höll för ena sidan av huvudet med sin hand, men bara känslan att få se den lille igen :)
Han låg med huvudet neråt och väntar väl ut veckorna med oss nu antar jag ^^ Min moderkaka låg inte iheller ivägen alls längre, så det blir en vanlig förlossning trots allt - skönt!
Sedan blev det en sväng inom Babyproffsen och hämta ut Babyboxen man får, helt super! :)
-C
Bifogar den bästa bilden där blev på honom, i profil.

Åh, vad roligt! Nu måste du längta!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Han försökte gömma sig för er när ni smygtittade!
Skönt att inte moderkakan låg i vägen! Inte långt kvar nu för er innan ni har den lille hos er!! Lycka till!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 Som bara den! Känns som om att jag bara pratade om detta igår, hihi ^^
#2 Sa jag med att han är nog blyg :)
Det blev bara positivt igår, så det är skönt att få lite sådant med. Tack!
Fick hem en mindre rolig lapp i brevlådan idag. Blir ett extra ultraljud om 2 veckor igen då bebisen var för liten tydligen :( Jävla skit, att det aldrig kan vara lugn och ro med denna graviditeten…
Antar att dom bara vill vara säkra på att han växer tillräckligt som han ska… Men känns ändå hopplöst att inte kunna slappna av.
Är det någon som vet hur många % under normalkurvan som dom undersöker?

Oj då, jobbigt! Det är säkert ingen fara. Förstår om de vill kolla upp alla barn som växer lite för att vara på den säkra sidan. Jah har ingen aning om någon % eller hu vanligt det är men jag ska hålla alla tummar för att allt är ok.
Med Vänliga hälsningar
#5 Jag har kollat på familjeliv och sett att det brukar inte vara någon fara, så länge den inte låg på under -21,5% eller vad det stod, så jag har hunnit lugna ner mig en hel del nu :)
Ska in nästa vecka på onsdag och kolla vikten igen.
Tack så mycket för ditt svar :)

Kan just tänka mig att det är ytterst få av de barn som växer dåligt i perioder som inte är friska. Lite upp och ner kan det säkert vara.
Med Vänliga hälsningar
#7 Ja, precis. Men så länge han ligger på sin egna kurva, så kvittar det så att säga :) Bara han ökar lagom i vikt så är jag nöjd.
Men man blir lite nojjig när man får en lapp i brevlådan och inte kan ställa frågor och få bra svar!