Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2224 ggr
Trollhassel
0

Extra UL på måndag!

Jag är ju bekant med en ultraljudsbarnmorska. Tyvär så fick jag inte henne som barnmorska men jag har pratat en hel del med henne i allafall. Jag har bollat oro och glädje med henne.

Hon bokade in mig på ett extra UL på måndag. Det var ju jättebussigt av henne. Jag är så orolig att oron tar överhand ibland. Jag är vi vecka 13 vid UL-tillfället. Är det vanligt UL eller VUL som gäller då? Vad kan man förväntas sig att se? Vad kan barnmorskan se och inte se?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JMax
0

I vecka tretton är det vanligt ul och man kan se det mesta då faktiskt!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Trollhassel
0

Åh, så spännande! Och lite läskigt på samma gång…tänk om något är fel!

Tänk om vi får se vår lilla knodd för första gången!

Med Vänliga hälsningar

[Catteklina]
0

Jag var i v.16 på mitt rutin ul, så det är inte jätte långt emellan om man säger så och då kunde man se allt på bebisen i alla fall.

Spännande för dig, det kommer gå bra! Lycka till :)

Hannapanna
0

Jag gick på ultraljud i måndags i v.11+0 och då va de vanligt UL.

Sen beror de väl lite på vad dom har för grejer.. men nog vanligt tror jag helt på!

kamjo
0

Jag har fått extra UL nu jag med, ska dit på onsdag =) jag och min BM va oense om vilken vecka jag va i så hon bokade in min 18vUL när hon tyckte att det va 18 v…. när det visade sig att det bara va i v 15 =) så nu ska jag få göra mitt 18vUL på onsdag som kompensation =) *glad* är ju så underbart att se de små <3

Trollhassel
0

Nu har jag varit på UL. Allt var bra och liten mådde prima vad det så ut i allafall. H*n for omkring och vinkade till mamma :) Som jag trodde så är jag i v 12+3. Jag kan pusta ut och slippa oroa mig för tillfället.

Med Vänliga hälsningar

jn84
0

#6 Vad skönt för dig!

Nu är det bara att vänta till rutin-ul då du får tjuvkika igen. :D

[Catteklina]
0

#6 Åh, så skönt att veta att allt är bra med den lill* :) Känns alltid bra att få det bekräftat genom att själv få se det med egna ögon.

-C