Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 6505 ggr
pernillaa
0

Hyfsat OT

Hej

Jag är en tjej på 24 år. Har en son som är 3 år. Hör kanske inte hit men ändå.

Jag visste inte riktigt var jag skulle vända mig med detta. Funderade först på Relationer där det pratas om sex, men nä. Sen funderade jag på Hälsa men det verkar inte heller riktigt rätt och så kom jag på att kanske det cirkulerar någon barnmorska här eller så är det ju i alla fall mycket prat om underliv på den här sajten så jag chansar.

Jag har hela livet haft rikliga blödningar och har än. Har en kopparspiral nu som gav mig en livmodersinfektion men som är över nu, hoppas jag. det var säkert 1,5 månad sen jag hade den nu.

Hur som helst så har min kropp blivit alldeles konstig på sista tiden. Jag bara svettas och svettas och humöret svänger ordentligt och lätt. Jag har fått finnar på ställen jag aldrig haft finnar förrut. Nu slutade min mens för snart två veckor sen men blödningarna tycks inte vilja ge med sig. Jag blöder när jag har sex men det är ljusa blödningar alltså blöder jag bara väldigt lite och det gör ont i magen att ha sex, som om någonting tar i. Jag har helt vansinniga flytningar dygnet runt. Nu har det gått så långt så jag valde att ha tampong inatt för att det rinner nå så ohyggliga mängder på morgonen när jag stiger upp så det rinner efter benet trots att jag har trosor på mig. Förvånad Och flytningarna är gula och luktar. Jag skulle inte vilja säga att dom luktar rent illa men luktar gör dom och det hör inte till vanligheten.

Hostar jag så känner jag att; "Jaha, nu måste jag byta trosor igen." Byxorna blir blöta t.o.m.

Det är helt vansinnigt.

Jag har ont i höften också, det är som om jag skulle ha foglossningar för på morgonen särskilt gör det så sjukt ont i vänstra höften. Känns som om det ska släppa. Men jag är inte gravid.

När jag hostar får jag jätteont i höftbenen, sm där uppe i kanterna och i magen alldeles vid sidan av höftbenet. det liksom spänner där och gör ont om jag hostar eller överhuvudtaget tar i.

Någon som vet vad det här är för något? Är less på dessa förbannade flytningar särskilt.

Ha en bra dag! // Pernilla

MyTwiggs
0

Det verkar vara läge för att gå till doktorn. Tyst Är du säker på att livmoderinflammationen gick tillbaka? Jag är ingen expert… Jag är kattuppfödare Flört Hade du varit katt hade jag misstänkt livmoderinflammation…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Telefonkontakt
0

säker på att infektionen har gått över? har du medicinerats för den?

hur länge har du haft spiralen?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Trollhassel
0

Uppsök läkare. De kan säkert hjälpa dig att komma till rätta med problemet. Lycka till!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Myy2000]
0

Låter som en infektion. Far till doktorn så snabbt som möjligt så det inte blir några allvarliga komplikationer.

Lycka till!

andaloce
0

Oj, det låter inte trevligt! Tycker oxå du ska gå till din barnmorska eller läkare.

Jag fick livmoderinflammation direkt efter båda mina förlossningar, och jag minns att jag hade fruktansvärt ont och svettades och hade feber. Fick även yrsel, så jag till slut svimmade (första och enda gången jag någonsin svimmat).

Så behandlingen du fick kanske inte räckte?

pernillaa
0

Grejen var den att jag fick medicin utskrivet men så fick jag inga pengar förrän nästan 2 veckor efteråt och då hade alla besvären gått över helt och hållet så jag hämtade aldrig ut medicinen.

Så den kanske börjar ta sig igen då. Ja nu är det ju helg och för sent att ringa vårdcentralen.

Jag har haft spiralen sen maj tror jag om jag inte minns helt fel.

MyTwiggs
0

Jag tror att du borde agera lite snabbt faktiskt. Livmoderinflammationer kan bli väldigt komplicerade och ge allvarliga men om de inte behandlas i tid. Tycker att du ska kontakta någon jourhavande läkare direkt.

www.mytwiggs.com

pernillaa
0

Men det luktar ju inte så illa. Det luktar typ lite järn om flytningarna.

Kan inte spiralen flytta sig så att den har hamnat på sniskan och stöter i livmoderväggen när vi har sex så att jag blöder därför? Nej jag vet inte.

Trollhassel
0

#8 Det är säkert möjligt att den kan ha hamnat fel, men de är också en anledning till att gå och kolla upp det. Det måste var jättejobbigt för dig att ha det som du har det nu.

Om jag vore du skulle jag rusa till läkare eller barnmorska.

Med Vänliga hälsningar

pernillaa
0

Idag känns det bra dock och flytningarna är genomskinliga men väldigt rikliga och luktar ingenting. Känns dumt att söka hjälp för någonting som inte är fel för tillfället.

Trollhassel
0

Klart du ska söka hjälp. Jag tror inte att någon skulle tycka att det var konstigt.

Med Vänliga hälsningar

pernillaa
0

Jag är där typ varannan månad och tror att jag är gravid! Tungan ute

Trollhassel
0

Men nu tror du ju inte att du är gravid. Dethär är ett annat problem som du måste få hjälp med.

Jaja, alla tycker nog att du ska söka för det om du som du skriver upplever det som ett problem, men det är bara du som kan bestämma.

Tips, om du tror att du är gravid så kan du köpa test på apoteket nästa gång. Då slipper du gå dit för att kolla upp det.

Med Vänliga hälsningar

pernillaa
0

Jo jag går dit just för att det blir gratis eftersom jag har frikort.

Jag vill också söka hjälp för det men vad ska jag säga en dag som denna? Söka akut för att jag har rikliga, genomskinliga luktfria flytningar. Det är det som gör det, jag vill inte söka akut nu när det egentligen inte är akut. Dom kommer inte ta emot mig om jag inte ljuger och det vill jag inte göra.

Tack för att du bryr dig i alla fall. Och ni andra också, tack för era svar. Jag får ringa vårdcentralen på måndag och blir det värre får jag väl fara in akut i helgen.

Men nu vet jag vad ni tror i alla fall!

Kram

andaloce
0

Livmoderinflammationer är inte att leka med! Den har säkerligen inte försvunnit av sig själv, du kan ju forfarande lösa ut medicinen på apoteket, man har väl några månader på sig!?

Se nu till att göra något åt det så du inte ställer till så du blir steril eller nåt.

pernillaa
0

Jag var och försökte lösa ut medicinen men blev rådd att kontakta kvinnokliniken för en ny undersökning först. Det var tydligen så länge sen som i maj. Jisses vad vill man är alltså.

Hur som haver så gjorda jag det och blev rådd att gå till vårdcentralen och ta ett kappillärt CRP, alltså en snabbsänka för att kolla om jag har någon infektion i kroppen och så tog jag tempen. Allt såg normalt ut.

Hm, så det är ingen infektion. men nu har jag blött till och från, liksom små-stänk då och då bara, ett bra tag nu. Det är liksom omväxlande extremt rikliga och missfärgade flytningar med trögflytande, brunt blod. Det luktar dock inte illa längre. Visst, koagulerat mensblod, men brunt?

Det känns som om någonting är fel men en infektion är det inte. Vad kan det då vara?

MyTwiggs
0

Men har du inte fått träffa en läkare? !!! Tyst

www.mytwiggs.com

pernillaa
0

Det blev bara ett snabbt beslut i fredags. Skulle ha fått en tid på kvinnokliniken men då det är en bit för mig att köra så blev jag rådd att kolla tempen och CRP:n så jag sulle veta om jag skulle måsta fara in akut eller om det kunde vänta till efter helgen.

[Myy2000]
0

Kan det vara någon obalans på hormonerna?

pernillaa
0

Jag vet inte, mycket möjligt. Kan man hamna i klimakteriet i min ålder(24)? För jag har haft en väldigt udda fungerande kropp ett tag. Tror ändå inte att det är det men fundera kan man alltid göra. Jag och särbon hade sex idag och då började det komma mörkrött blod igen som nu är brunt det som kommer. Som sagt, koagulerat, jovisst eller blod i en binda som har varit i luften länge, kanske. Men varför är det brunt? Det luktar ju inte värre än vanligt mensblod. Och det är ju inte mörkrött utan verkligen bajsbrunt. Det är inte mensdags för mig än heller och har dessutom blött ett tag nu.

[Myy2000]
0

Jag tror inte du behöver oroa dig för klimakteriet ännu.Flört Men det finns många andra orsaker till varför man kan ha en störd hormon- balans. Stress kan göra kroppen helt nipprig också.

Nu glömde jag bort att du har en spiral! Det är ganska vanligt att man får mellanblödningar då.  När jag satte in en kopparspiral så blev mensblodet brunfärgat i början och luktade metall. Och jag har för mig att jag även fick småblödningar vid sex, ibörjan.

IaMiaMaria
0

Jag hade en kopparspiral för ett tag sedan, och då började jag ofta att blöda efter sex, och hade ont till och från, väldigt obehagligt var det, så den fick åka ut och jag har inte haft dem problemen sedan.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

MimmieM
0

Hur har det gått för dig?

Carpe Diem

pernillaa
0

Jag har haft sprialen sen 28/1 och jag hade tydligen infektionen 19:de maj. Har så sjukt dålig tidsuppfattning nu alltså.

Jag vaknade imorse 8:45 och visste att det var något jag skulle göra idag men innan jag kom på vad så hann det bli försent. Så jag ska ringa imorgon. Men frågan är om jag ska ringa vårdcentralen då den bara är några minuter bort eller till kvinnokliniken som är ett par mil att köra. Jag har ingen bil och inte mer än 2 kronor i form av pantburkar i diskbänken. Jag tar mig ändå inte till kvinnokliniken som det är nu. Idag blöder jag lite mer så nu kom väl riktiga mensen. Känner det i humöret idag också. Nu är blodet nästan rätt färg.