Läckande bröst
Vad ska man göra?
Lägga amningsinlägg (såna engångs) i Bh:n bara och ignorera det?
Mannen här hemma tycker ju inte att det är super sexigt när jag sitter utan Bh och det börjar rinna sörja ur tuttarna ^^
Använder ju inte Bh så ofta nu, då brösten spänner så mycket och det känns mest obehagligt. Men våta fläckar vid bröst-området på kläderna är ju inte iheller super häftigt :P
-C
Ja du det finns nog inte mycket mer att göra än att ha amningsinlägg i bh:n eller helt enkelt få fläckar på kläderna.
Jag fick ha inlägg från vecka 20 när jag var gravid med Ronja. Inte så roligt men hellre det än att behöva byta tröja stup i kvarten. :/
#1 Oj! Då ska jag och sambon vara glada att det inte börjat läcka förräns nu :)
Då får det blir sådana! Tur jag redan köpt hem - fall i fall olyckan skulle vara framme. Då vi har tvättid varannan vecka, blir det snabbt en massa tröjor annars, hehe.

det är verkligen irriterande när brösten läcker, men det finns ju inte sådär jätte mycket att göra åt saken:P

Mina har inte läckt nått under graviditeterna och när jag fått dottern läckte de ett par dagar när mjölken kommit så att jag behövde ilägg, nu sen mjölken kom måste jag ha det hela tiden, fortfarande efter snart 6 veckor. Det är så bökigt…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mina har inte läckt nått under graviditeterna och när jag fått dottern läckte de ett par dagar när mjölken kommit så att jag behövde ilägg, nu sen mjölken kom måste jag ha det hela tiden, fortfarande efter snart 6 veckor. Det är så bökigt…
Nej, man vänjer sig… faktiskt vid det också. Men det är absolut inget mysigt eller en stor höjdare i denna värmen med extra inlägg som faktiskt värmer lite också, tycker jag i alla fall :P

vänta till bebis kommit ut… hihi!
shit vad det forsar här!
har knappt läckt ngt innan hon kom ut… nu är dom som 2 bomber som exploderar då o då..

Nä de känns tråkiga o sunkiga att ha o som #6 skriver så tycker jag med att de värmer lite

påtal om läckande bröst..
när min dotter var någon månad eller så, så hade jag sovit topless på mage ochnär jag satte mig upp så sprutade det ur alla håll och kanter! så det var bara att sätta en flaska över bröstet och jag fyllde upp ca 40 ml per bröst på såsätt :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#9 Jösses! Hehe, snacka om mjölkko!

#10 jag var en riktig kossa. var så rädd att få för lite mjölk att jag alltid pumpade ur mellan måltiderna och fick kasta. det gjorde jag så längejag helammade i ca 6-7 månader. så dotterns åt sig alltid mätt på bara ett bröst, och det fanns kvar. hade lätt kunnat haft tvillingar och det skulle räcka 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#9 haha! oj…
inatt vakna jag av att det va så blött i sängen, undrade om lilla fröken kissat på sej lr nåt.. men icke… det va tuttarna som läckt..
det va verkligen superblött, som om nån hällt vatten där..
Haha fy! Då har jag något att "se framemot" (not)…
Ännu mer läckande kan jag kanske ställa mig in på då inom sin tid. Stackars sambon som får stå ut med det också ^^
Ja, läckande bröst är inget trevligt. Jag hel-ammade min yngsta dotter i 7mån, kändes som hon bodde vid bröstet! Ur mina bröst rann det mängder dagligen så fort det gått en lite längre stund än vanligt mellan matningarna. Jätte jobbigt, speciellt när man var borta. Där räckte det inte med ett amningsilägg inte
.
Ibland riktigt sprutade det ut mjölk, då brukade jag använda en "amningskopp" (vet inte vad dom kallas, finns på apoteket).
Hoppas jag slipper samma problem med kommande barn
.
Min kompis som nyss fått barn köpte en sån där amningskopp att sätta över det "lediga" bröstet när man ammar. Himla smart! Även det bröst som inte blir ammat på läcker ofta rejält när man ammar. De små slattarna som koppen samlar upp fryser de in och ger t.ex. på kvällen när mammans mjölk ofta är lite tunnare och bebisen vill äta oftare. Skonsamt för mammans ömma bröst och bra för pappan som kan ge sitt barn mat med flaska.