Jag blöder :(
till att börja med kan jag berätta att jag går in i vecka 10 på tisdag. och nu är det andra gången jag börjar blöda. Förra gången var det bara en rosa flytning men nu ser det ut som mens. Tror det börjar avta men är inte säker. Jag har opererat livmoderhalsen, vet inte om det ahr med nåt att göra och sen har jag blött båda gångerna i samband med sex, det här är lite pinsamt att berätta men det krampar och gör ont när det går för en. samma sak när man nyser. med egen gisning så tror jag att det sitter fel, har läst att det kan blöda om moderkakan sitter för långt ner, kanske e de därför som det gör ont oxå?
jag är väldigt villrådig nu och är livrädd för att det är ett missfall på väg…

Blöder det mycket alltså? Tycker att du ska ringa din bm direkt i morgon bitti eller om det finns gynakut eller vad det heter.
Jag blödde oxå lite i början och det kan man göra utan att det ska vara någon fara men för att vara på den säkra sidan och kanske få en koll och ett vul så tycker jag att du ska ringa dem så fort du kan.
Lycka till!
Kram
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jag har precis pratat med sjukvårdsupplysningen och hon sa att det inte säkert är nån fara och att jag skulle ringa mv i morron om jag var väldigt orolig. men att det inte finns nåt att göra på grund av att det är så tidigt. släpper det så gör det… om en vecka så ska jag endå till mv på det stora mötet med provtagning o grejor.

Ring i morgon ändå o be att få en koll. Här så brukar det bara vara information på första besöket i vecka 12 så det är inte säkert att de har tid med någon undersökning eller tillgång till utrustning.
men jag har redan varit på ett informationsmöte i vecka 6. då pratade hon om alcohol mest, sen blev jag ju vägd o mätt oxå.

Då är ni tidiga hos er! Här är första träffen runt vecka 12 RUL görs i vecka 18 om man har en normal grav.
har för mig att man gör ul i v 16 ungefär…
har ryngt till mvc idag o förklarat läget, tyvär har de inte resurser att göra en riktig undersökning där så de sa att jag skulle ringa till gyn (som ligger 12 mil bort) och de skulle ringa upp vid halv elva, får de vad de säger…

Bra att du ringde, jag håller tummar och tår för dig.
Oj det var en bit bort!
men ett ultraljud kunde vara trevligt att få gjort av många anledningar utöver hälsan på det som ligger i magen, man får veta exakt hur lång man är gången, är lite osäker på den punkten samt att min mormor är tvilling så det finns ju en möjlighet att det är mer än en där inne.

Ja det är klart!
Har du pratat med gyn nu? Fått nån tid?
de ville att jag skulle komma in med en gång, lite svårt när de e så långt o jag inte har bil. men jag fick en tid i morron bitti och ett journummer till avdelningen om det blir akut o man behöver åka in innan de.

Ja det var ju typiskt att det är så långt.
Blöder du fortfarande?

Usch vad jobbigt. Hoppas det ordnar sig!

#0 tänker på dig!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
nä jag slutade blöda samma dag som det började. bara varit lite öm sen dess. så det kan ju vara lungt… men att sova i natt har inte varit lätt , e på tok för orolig

det förstår jag. men åk in i vilket fall som hälst så får du veta hur det ligger till.

Hur är det med dig? Har du varit inne i dag?
Undrar med hur det har gått. Håller tummarna för det bästa!
japp jag har varit där idag. hon tittade rätt rätt länge på ul o konstaterade att hon inte kunde hitta hjärtljud själv så hon gick och hämtade förstarkning. efter ett tag fick jag reda på att det fanns ett foster med ett tydligt hjärtljud som den första inte lyckades hitta. men…. det ligger nåt intill som de inte kan svara på vad det är för nåt. det kan vara gulesäck eller ett till foster och det gick inte att säga om det levde eller inte i så fall. så jag ska dit om två veckor igen så de får titta när de växt lite till. då skulle jag få klara besked…
i övrigt så var allt som de ska men jag ska höra av mej igen om jag börjar blöda eller får ont.

Va bra att du åkte in! Ja det är ju inte lätt att se när det inte är så långt gånget.
Hoppas att det inte händer nått mer nu och att du kan få ännu bättre svar nästa gång.
Kram
Skönt att du fick kollat upp det i alla fall.
Hoppas på bra svar om 2 veckor och att allt går bra tills dess :)

hoppas att allt kommer att gå bra för dig! har tänkt på dig flera ggr idag *krama*
tack alla<3
ska bli spännande o få se vad det vr som de hittade i magen. tvillingar… hjälp O.o

Hehe! Ja tänk om det är två småttingar i magen! Va häftigt men dubbelt upp!
Kasnke kan de också vara så att du har haft två foster ochg fått missfall med den ena? I allafall tänkbart. Har hört om flera som blött och mist den ena av två.. och sen ändå gått hela vägen då med den som är kvar :)

Men hur ligger det till egentigen, med dethär med tvillingar? Hur ärftligt är det, och vilken typ av tvillingar är ärftligt att få? Jag är själv enäggstvilling och har fått för mig att det inte är ärftligt. (sorry om jag går ifrån trådens handligt lite)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#26 tvillingar ärvs från moderns sida. dock inte enäggstvillingar utan tvåäggs tror jag. brukar hoppa över en generation.
så om pappan har tvillingar i släkten så ärvs inte det, då det är kvinnan som har hans om äggen.

#27 Ok, då vet jag :) Tack för svaret.
Med Vänliga hälsningar
har blött igen sen kl fyra igår, slutade nån gång efter två inatt för då kissade jag sista gången.
än har jag inte fått nåt missfall i alla fall för det är bara röd färg och "grejor" som kommer. sen har de aldrig gjort direkt ont heller och det borde de ju göra i så fall.
Har ju både fått missfall och gjort en abort innan och man känner ju sånt minst sagt…

Va tråkigt att det ska vara så, känns ju inget roligt att behöva oroa sig hela tiden.
och för att göra livet lite mer spännande så har jag ju givetvis börjat blöda igen, denna gång mer rikligt…. de här börjar bli löjligt. orkar inte ens bli upprörd och orolig längre.

Nä va träligt för dig.

Stackare! *krama* Hoppas att det inte är något farligt!
Med Vänliga hälsningar

Hoppas allt blir bra! Håller tummarna för er
det verkar som att det lika gärna kan leda till missfall som till att ingenting händer. endel blöder bara tydligen. men det är svårt att kunna glädjas av graviditeten när det är så här. det här skulle ju vara roligt och massa drömmar om framtiden. något man längtade efter och såg fram emot. inte oroligt och ångestladdat!

Usch vad jobbigt=/
Det är tråkigt att du behöver gå runt och vara orolig hela tiden!
Bara försöka tänka positivt även om det är svårt!
Hoppas verkligen det löser sig

Kan du inte be att få komma in igen?
jag gjorde det igår, de sa att det inte va nån idé för det fanns inget att göra mer än att titta och det hade vi precis gjort (ett dygn tidigare). jag skulle bara vila och ta det lungt och hålla mig från sexuella altiviteter. jag ska göra nytt ultraljud om två veckor om inget drastiskt händer för då skulle jag ringa sa de.

Ok, ja då är det bara att ta det lungt o hoppas att det går bra. Håller tummar o tår för dig.

Himlans vad jobbigt allt är för dig!
Hoppas verkligen att allt går vägen! Håller tummarna!

Håller tummar och tår för dig!

Håller tummarna för dig =)
idag har jag i stort sätt slutat bööda, har bara missfärgade flytningar nu. ser ut som de e på rätt håll just nu.

Skönt!
Ladyinred kan det vara så att du är i din naturliga mensperiod nu? några som är gravida blöder en gång i månaden fast mindre trots att de är gravida och allt är helt normalt, de har en liten mens endå.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

#45 Det måste vara ovanligt. har aldrig hört eller läst det förr. Jag har dock hört att vissa gravida kan blöda lite ibland utan att det behöver vara något farligt.
Med Vänliga hälsningar
Finns dem som har sin mens under hela graviditeten, men ja det är inte så vanligt, men det förekommer.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
#46 har hört om det, min mamma blödde genom sin graviditet när hon väntade mig och min tvillingsyster.
#0 hoppas allt går bra för dig!

Jag va tvilling fram till 11e veckan, sen började min mor blöda nåt alldeles, så en försvann och den starkaste överlevde… JAG
nä fy va hemsk jag va nu… men lite skoj måste vi få ha ändå 
Jag hoppas verkligen att det går vägen för dig… jag har fått åka in akut två ggr pga svåra smärtor… första gången i v 5 andra ången i v 14.
Det är bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.
Håller tummarna för dig!
ska ringa om ny tid till ul i morron bitti. idag har jag haft otroligt ont och krampat, inte blödit överdrivet. men till slut så kom nåt ut. inte tillräckligt för att va mitt levande foster, men tillräckligt för att man ska undra vad det e frågan om. ringde på journr innan och de sa att det inte va så akut att jag måste komma ögona böj…

Näe gumman vad det ska strula för dig
Kram
ska strax ringa till mvc och avboka min tid till inskrivning som jag har idag. känns inte riktigt lönt att gå på det när man inte vet om det fortfarande lever i magen. man kan ju alltid boka en ny tid senare när man kollat läget om det fortfarande är aktuellt då.

Stackare!
Med Vänliga hälsningar
har varit inne på ul nu. bara fostersäcken va kvar….

Vad tråkigt =/

nej vad tråkigt. lider med dig ! *massor med kramar*
något stod ju tydligen inte rätt till, så det kanske var det bästa.. får hoppas att det går bättre nästa gång!

Nej, jättetråkigt! Massor av kramar till dig! Hoppas på att du blir gravid snart igen och att det går jättebra!
Med Vänliga hälsningar
nej men usch så tråkigt! lidet verkligen med dig! massa kramar till dig! kram
*Lider
spontan känsla… tre mån till vilken nytta då? ett missfall går ju att överleva, men så mycket tid till spillo. varför? va ska de va bra för? kunde de inte fått hända tidigare om man endå inte skulle få behålla det. de här kommer ju att ta evigheter nu när man måste börja om med allt i hopa.
än så länge så lever jag i lycklig förnekelse och låtsas som om inget hänt, tror inte jag orkar känna efter hur jag faktiskt mår. jag fällde några tårar vid ul när jag såg att det va tomt på skärmen, men det va allt.

Åh, stackare! Önskar att jag kunde göra något för dig :( Jag förstår att det känns jobbigt, men du kommer få ditt barn till slut…det är jag säker på. Hoppas att det kommer att gå jättebra för er nästa gång!
Med Vänliga hälsningar
i do know your feeling..
jag hade på känn att de va nånting fel i min mage vid ett av mina missfall.. Jag stred och stred för att få ett VUL.. Jag hade haft SMÅ SMÅ blödningar till och från. Till slut så blev de tyvärr en vit lögn och jag sa att jag hade blödit. Först fick jag svaret; Ring igen när du blött i en vecka. NÄsta dag ringde jag igen och en annan svarade. Drog samma visa igen och fick då en tid nästa dag. Jag var också i v.10 men den dom såg i magen va inte större än v,6-7. Jag fick leva på hoppet och fick en ny tid om en vecka. Det tog dock bara några dagar innan jag började blöda och krampa. Jag gick tillbaka till VULet nästommande veckan och då va de alldelles tomt där inne.
Så min lile hade alltså dött i v-6-7 men jag gått vidare som gravid i en månad till.. De känns också som så himla onödig tid!
Hoppas de går bra föfr dig ich att du snart har en liten i magen igen och då ska de säkert gå vägen ska du se!
Jag har ju en son efter de där och nu är jag gravid igen, i v.10 den här gången också.. Behöver jag säga att jag har stridit till mej ett VUL redan och sett ett hjärta slå!?

Nej! Vännen jag lider med dig. Beklagar din stora förslust.
Kramar

Gud, vad tråkigt! Här fälls det en hel del tårar för din förlust. 
Hoppas ni orkar försöka snart igen och att det går bättre då.

usch, stackars stackars er :(
det är hemskt med missfall.. innan jag fick min lilla tjej så hade jag ett MA, det upptäcktes i v13+ på ett UL, hade inte blött lr ngt innan, så anade inget..
men, man mår bättre tids nog, o jag hoppas att även ni orkar försöka igen!
massa kramar!
Beklagar, var inget rolig alls att läsa detta :(
Ta hand om dig och en massa styrke kramar från mig!