Första samtalet.
Nu har jag varit på första samtalet, som jag faktiskt tyckte var ganska bra. Inte för att jag fick reda på så mycket nytt, men jag fick träffa barnmorskan. Hon var jätterar. Inskrivningen blir den 26 Augsti. Långt till dess!
Vad brukar hända på inskrivningen?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

bra att du gillar din BM :)
hmm, vikt, blodprov(HIV m.m), blodtryck, urinprov… säkert mer som jag inte kommer på nu..

man brukar få lite böcker oxå,, va man ska äta/inte äta o så..
Alltid skoj ändå att fått gå på ett sånt möte, även om inte allt eller mycket är nytt. Fick dock inte jag möjligheten till att göra, utan fick vänta på inskrivningen istället. Tiden går snabbare än man tror :)
Sen går dom igenom om det finns några sjukdommar eller liknande hos ens syskon/föräldrar.
Tror inte att det var så mycket merän det som Johanna redan nämnt. Man får framförallt chans att ställa frågor om det finns några :)
jag ska på sånt möte på måndag. kan berätta om det när jag kommit hem :)

Måste bara berätta om vår inskrivning. Min sambo var rätt nervös och sa innan att visst fattade han att dom inte bjöd på tårta och stod med partyhattar, men han ville iallafall att de skulle vara entusiastiska och glada. Han var nog rädd för att dom skulle vara förmanande med hårda ord.
Sen när vi kom dit så verkligen strålade hela barnmorskan och det första hon sa var "Gud, vad roligt det här är!" Jag tyckte det blev så komiskt så jag började tokskratta :) Trodde nästan att hon skulle bjuda på tårta mitt i alltihop :)

Går ni på samtal innan inskrivning? Jag ska på inskrivning i vecka 12, innan dess har jag inte varit där. Verkar vara väldigt olika.
En kompis var på inskrivning och ultraljud i vecka 10. Så fungerar det tydligen i den kommunen. Jag ska inte göra ultraljud förren i vecka 18.
#6 Samma för mig, inskrivning runt v.10, UL nr.1 runt v.18 och nästa besök hos BM efter det var nog i v.22 eller 24. *dåligt minne*
Så det är nog väldigt olika från kommun till kommun.