Ultraljud!

Åh va roligt! Visst är det underbart att få se dem! Hur gammal är den?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Den lille är 17+5 enligt datumet idag. :-)
Det var en fantastisk känsla att få se bebisen. H*n hade fest i magen när vi tittade. Vinkade massor, sprakade runt lite och snurrade. Det var helfestligt. ;-)

Härligt! Min ligger här brevid i soffan o sover just nu :o) Tittade på första ul bilden häromdagen och kunde inte fatta att det var han! De blir lixom verkliga!

Ja, det är en helt underbar känsla att få se någon röra sig inuti, se hjärtat slå och även få höra hjärtat på mvc. Man fattar att det liksom är på riktigt. :-)
Hur gammal är din lille?

Han blir fem veckor i morgon, stora killen :0)

Åh gud så gott han sover. :-) Grattis!!

Tack! Snart har du med en sån liten!

Ja, jag hoppas att min också blir så söt. :-)
Lagom till nästa år blir jag mamma efter 1,5 år hjärtslitande försök.

Åh, vad roligt!!
Jag ska på ultraljud den 20:e augusti :)
Har ju redan gjort ett vaginalt ul efter hästsparken i magen, men då grät jag mest så såg knappt nånting. Har en bild från det, men det känns så overklig fortfarande. Tror det känns mer verkligt efter ett vanligt ul där man faktiskt kan titta lite också.
Hur lång tid tar ett ul, alltså hur länge får man kika på bebisen?

#9 Jag gjorde oxå tidigt vul pga oro och ett efter en blödning. Men detta ultraljudet var fantastiskt. Nu kunde man se hjärtat slå och hur h*n drack och sprattlade runt där inne. Vi var väl inne och tittade på bebisen ca 20 min tror jag medan hon förklarade lite av vad hon såg. Förtsår att du längtar.
Lycka till. :-)

åh så mysigt!
det är så kul att se dom där inne i magen.. vi fick se våran i 4D i v31, det va skittufft.. va ju verkligen en liten bebis..

Det kan jag tänka mig. :-)
Hade vart roligt att göra det också, men mannen får bestämma lite. :-)
Så om inget oförutsätt inträffar så ser vi vår bebis nästa gång när h*n ligger på mitt bröst. *peppar peppar*
Men man kan verkligen bli beroende av att få se sin bebis.

vi hade inte bokat nåt 4D, utan när vi va på den här tillväxt kontrollen så bara visade hon oss henne sådär sen när hon va klar m själva kollen, o vi fick bild oxå…..
vi va helt oförberedda.., men det va jätteroligt..
Det är fantastiskt när man får se dom för första gången, jag blev helt tårögd och det tog ett tag att förstå att det var "vår" där på skärmen :)
Vilken underbar bild er lille ställde upp på dessutom!

#13 Häftigt! :-) Vilken kommun bor du i? Kanske skulle flytta. :-)
#14 Ja, det tar ett tag att smälta in att det faktiskt är vår bebis på bilden och att det är live. :-) Tror vår bebis kommer bli modell som h*n sprattlade och ställde upp på konstiga bilder. *fniss*
#15 Haha, men det är super skoj när dom "visar upp sig" så :) Det gjorde våran med, fast ibland var det lite pinsamt för han var nästintill aldrig stilla, så barnmorskorna blev frustrerade efter en halvtimme när dom fortfarande inte hunnit kolla och mäta allt ^^ Det är lite lustigt nu när man tänker på det att en sådan liten kan busa så mycket :)

Det är häftigt.
Jag blev så fascinerad över att det är så mycket rörelse och själv känner jag ingenting… Visserligen väger h*n drygt 200 gram men h*n är ju ändå ca 17-18 cm.
:)
#17 Jo, det håller jag med om. Det är helt otroligt, tycker att man borde ändå känna någonting liksom. Men det är väl inte så mycket kraft i sparkarna och rörelserna ändån :)

Längtar tills man kan få känna en spark. :-) Så länge revbenen kan få vara någorlunda ifred. ;-)
Längtar tills magen blir större och man kan sitta och mysa tillsammans med bebisen och känna hur den lever runt. :-)

Och jag längtar tills min mage åtminstone kan börja synas. Just nu känns den bara extra fläskig, går inte att hålla in, men liknar verkligen inte någon gravid-mage. That really sucks!

Känner så väl igen mig i dig. Är inte smal från början och ser mest svullen och jävlig ut… Men man kan känna magen lite under iaf… :)