Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2511 ggr
Trollhassel
2009-07-21 18:01
0

Fundersam!!!

Ni som mått illa och kännt er supertrötta under graviditeten, han ni mått bättre vissa dagar eller han ni mått likadant långa perioder?

Jag har mått asilla och kräkts i flera dagar men inte idag. Visst känner jag mig trött och så men sen oroar jag mig för att något är fel för att jag mår bättre idag.

Jag vet att jag är överdrivet oroad men jag kan inte rå för det. Snälla någon som kan svara?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ladyinred
2009-07-21 18:04
0

för mig har det varit jätte olika från dag till dag hur påverkad jag har känt mig av graviditeten.

Ladyinred
2009-07-21 18:06
0

har lästa att illamåendet ofta lägger sig med tiden. personligen har jag bara mått illa ett par dar och det har alltid gått över när jag ätit lite.

Trollhassel
2009-07-21 18:23
0

Mjo, men inte redan i vecka 7 tror jag. Jaja, jag är så oroad för att få missfall helatiden så det är jobbigt. Önskar att jag kunde slappna av lite istället.

Med Vänliga hälsningar

Ladyinred
2009-07-21 19:17
0

jag har faktiskt börjat slappna av lite senaste veckorna, man orkar helt enkelt inte gå runt och va på helspänn hela tiden.

Johanna
2009-07-21 19:27
0

det är inget konstigt att det kommer o går..

så det är säkert ingen fara Skrattande

[Catteklina]
2009-07-21 19:52
0

Jag mådde ju mer eller mindre skit med kräkningar av all mat varje dag och till och med av vätska under en period. Tillsammans med illamående och huvudvärk fram till ca. v.18. Sen vände det tvärt.
Men under den perioden så fanns det toppen dagar, då man bara kunde packa i sig mat och allt kändes underbart.
Så det går ju i svackor illamåendet.

Vet själv att jag var helt hysterisk innan UL för det kändes som att jag själv svalt, då jag gick ner i vikt och kände sådan ångest för bebisens skull. Men den var tjock och go om magen och det var inga problem.

Sen hur länge det håller i sig är olika, fick höra av BM att allra längst till v.12/14, sen bör/brukar det försvinna. Men tji fick jag, det blev värre efter dom veckorna ^^

Trollhassel
2009-07-21 20:30
0

Tack för svaren! Ni är guld värda! Nu känner jag mig lite lugnare.

Med Vänliga hälsningar

Johanna
2009-07-21 21:54
0

#7 jag vet hur det är att vara nervös

har varit det under hela den här graviditeten, så tyvärr har jag inte kunnat njuta alls..
men det beror på att jag hade ett MA innan, men om allt går bra denna gång (har BF imorrn) så kommer jag nog att kunna njuta mer nästa bebis :)

Trollhassel
2009-07-22 10:19
0

#8 Åh! Lycka till då! Hoppas allt går bra!

Med Vänliga hälsningar

andaloce
2009-07-24 11:22
0

Jag mår dåligt varje dag, men vissa dagar mer och vissa mindre. Mår inte direkt illa, men får kräk attacker lite då och då. Är ständigt hungrig, men känner att jag inte klarar av att äta. Hur jobbig som helst. Är även trött jämt.

Trollhassel
2009-07-26 11:23
0

Så var jag tills för någon vecka sedan. Nu är jag lite piggare och mår inte illa. Jag har fortfarande lite dålig aptit och kort stubin och kissnödig helatiden. Jag är sjukt orolig för att jag ska få missfall. Om jag ändå mått illa…det skulle varit skönare. Då skulle jag veta att allt var ok.

Med Vänliga hälsningar