Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2387 ggr
Trollhassel
0

Jobbig dag!

Fy vad jag har mått illa idag! Jag har säkert kräkts 20 gånger. I morse när jag var på väg till jobbet så satt jag och svalde på bussen i en timme. Mådde pyton hela vägen och saknade spypåsar. Hunden var förtjust i mina spyor som hamnade utomhus och det botade inte illamåendet precis. Hundar!

Dessutom har jag varit 100% snusfri sedan i förrgår vilket känns! Jag kämpar på!

Kom att tänka på en sak. Honung är ju inte bra för barn under ett år. Ska man som gravid undvika att äta honung också, jag gissar att det finns bakterier i honung som inte är bra?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JMax
0

Jag vet inte vad som sägs om honung men jag åt det imellanåt, honungsvatten blev det ibland med men det borde ju iaf vara ok eftersom det är upphettat

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jn84
0

Testat postafen? Det hjälper mot illamåendet.

Är så glad att jag sluppit det där med att åka kommunalt och behöva spy. Det blir verkligen en pina!

Trollhassel
0

#2Finns det receptfritt på apoteket?

Fy ja, en riktig pina! Man vill ju inte be chaffören att stanna för att man ska spy även om chafförerna här säkert gladeligen skulle göra det. Alla på bussen skulle sitta och glo ut när man mådde illa. Hemska tanke! I kväll ska sambon och jag på bio. Vi ska se Ica age 3. Hoppas jag inte mår illa på bion bara.

Med Vänliga hälsningar

jn84
0

Japp! Finns på apoteket. Det är mår åksjuka, men funkar mot gravidillamående också :)

HannaM
0

Fungerar inte postafen finns det tuggumin mot åksjuka och även ett band man sätter runt handleden. Alltsammans receptfritt.

Trollhassel
0

Ok, jag prova :)

Sista dagarna har jag mått mer illa frammåt kvällen/eftermiddagen. Undrar just vad det kan bero på.

Med Vänliga hälsningar

jn84
0

#5 Fast på tuggummit står det väl att man inte bör ta det om man är gravid utan att först rådgöra med läkare?

HannaM
0

"7 ingen aning, jag är inte gravis, bara sjösjuk=)

SweGizmo
0

uch för att åka buss om man mår illa:/

Min blogg: SweGizmo.se

Trollhassel
0

Ja, det är ingen dans på rosor! Idag ska jag göra det igen. Hoppas att jag mår mindre illa denhär gånen. Förra gången hade jag solen i ansiktet hela vägen och det var varmt! Jag tror att det spelade in ganska mycket.

Apropå illamående, jag fick ett tips av en vän. Mango skulle hjälpa mot illamående. Någon som provat? Jag har testat två gånger och det har hjälpt en liten stund i allafall.

Med Vänliga hälsningar