Andra resan
Jag är nyfiken på er som fått ert andra barn. Hur upplevde ni er andra graviditet jämfört med er första? Hur var det att få barn när man så att säga redan var föräldrar? Skillnader? För- nackdelar? Farhågor ni hade?
Vi har fått veta att vi väntar barn igen. Vi är jätteglada! Men många tankar är det…
Pernilla

Själva graviditeten var lika lätt som den första men det kändes som den gick snabbare eftersom man redan hade en vildbasare att ta hand om ;0) Skillnaden var att jag nu var sugen på bakelser o feta saker, med dottern var det bara apelsiner… Förlossningen gick snabbare men jag gick över tiden två veckor och det hade jag inte räknat med…
Å det vart en grabb denna gången!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag tyckte graviditeten var lika enkel. Förlossningen gick snabbare. Det enda som jag var lite brydd om var att med den första så gick vattnet hemma och jag var inne på förlossningen när jag fick värkar. Jag undrade hur det skulle vara att få värkar hemma men det hade jag inte behövt oroa mig för. Det var bara naturligt när de kom.

Tack för era svar! Hur var det att komma hem med en ny bebbe till sitt barn?

Dottern var förberedd o vi har pratat mycket om att bebisen ska komma o när, hon hade en egen kalender att kolla i. Hon var nästan mer frustrerad än jag att jag gick över tiden. Det kommer ingen bebis den har fastnat sa hon och såg sur ut…
När vi kom hem gick det med bra men man får hålla lite koll för hon kan bli lite hårdhänt när hon tar i honom. Hon går gärna o väcker honom när han sover med men hon är jättehjälpsam hämtar nappen och hjälper till o välja kläder o klär honom, är med vid blöjbyten och så. Har inte märkt nån svartsjuka än i varje fall.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#4 Åååh, det låter ju jättehärligt.