Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 4352 ggr
Trollhassel
2009-07-15 11:08
0

Hjälp!

Jag är väldigt orolig! Jag tog reda på att jag var gravid i fredags. Har dock misstänkt det ett litet tag. Jag kan vara i v. 4-5

Jag har inte varit hos Bm än, men har en tid för första samtal den 30 Juli.

Nu är det på dethär viset. Jag mår illa nästan dynet runt, är supertrött (jobbigt trött helatiden) och har idag dessutom lite ont i halsen och huvudet. Jag känner mig deppad och orkeslös, har tappat aptiten (jag kan äta men inte alltid).

Jag är rädd att få missfall, det vore fruktansvät tråkigt. Hur vanligt är det?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ladyinred
2009-07-15 13:21
0

jag tycker att dina symtom låter helt normala, de flesta brukar väl få åt minstonde nåt av dom, utom de där med huvudvärk kanske.

JMax
2009-07-15 13:54
0

Jag håller med om att det låter normalt sen låter det som om du har en förkylning på gång. Ta det lungt och vila.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Johanna
2009-07-15 15:29
0

missfall är tyvärr ganska vanligt, men det du känner av tycker jag verkar vara normala symptom..
o jag har blivit jättelätt förkyld under min graviditet..

grattis till plusset!

Trollhassel
2009-07-15 16:06
0

Tack för svaren alla tre. Jag har hört att man inte blit förkyld så lätt under graviditeten så därför blev jag orolig. Får man lättare missfall om man blir förkyld, är det någon som vet det?

#3 Tack!

Med Vänliga hälsningar

Johanna
2009-07-15 16:25
0

jag har hört annorlunda, att man lättare blir sjuk när man är gravid, för immunförsvaret är sämre.., när man har en till att "skydda" Skrattande

nää, missfall ska inte ha ngt m förkylning att göra..

JMax
2009-07-15 17:01
0

Jag har varit förkyld en massa under sista graviditeten, första minns jag inte men jag vet att jag var förkyld precis innan bf.

Med sista nu hann jag vara rejält förkyld två gånger precis innan bf + att jag var i sluttampen av sista förkylningen o täppt under förlossningen, det var ingen hit…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Trollhassel
2009-07-15 19:45
0

Tack för alla svar! Ni är guld värda!

Har första samtalet den 30 Juli. Är dessa samtal endast för att snacka om alkoholvanor och annat eller brukar man få tid att snacka lite om egna funderingar och frågor?

Med Vänliga hälsningar

Ladyinred
2009-07-15 19:55
0

jag försökte ställa egna frågor men hon svarade hela tiden att jag skulle ta det nästa gång. försa mötet var enligt mig jäkligt meningslöst av den anledningen.

Trollhassel
2009-07-15 19:59
0

#8 Dåligt! Jag känner doch personligen en barnmorska. Jag skulle säkert kunna boka in ett "privat" möte med henne. Alla som behöver det borde känna barnmorskor. Total OT: Är det en råttbebis du har på bilden?

Med Vänliga hälsningar

Ladyinred
2009-07-15 20:03
0

japp, tar lite kullar ibland när man har bra djur :)

Trollhassel
2009-07-15 20:07
0

#10 Jag har själv fött upp råttisar för många år sedan. Sjukt söt bild!

Med Vänliga hälsningar

Ladyinred
2009-07-15 20:09
0

känner igen dej från nåt annat djurforum här. du håller inte på med insekter eller nåt?

Ja de e en ganska gullig bild när han försöker klättra upp för väggen o endast e 1,5 v gammal, (fortfarande blind)

jn84
2009-07-16 00:17
0

Något att ha lite i bakhuvudet är att det sägs att om man mår mycket illa så är risken mindre för missfall :) Men sen är det förmodligen bara skrock, men känns kanske som en liten tröst.

Jag var också grymt orolig för missfall i början, men sen orkade jag inte oroa mig. Hela graviditeten kändes så överskattad mellan typ vecka 8 och 11. Jag mådde bara dåligt och inget kändes roligt. Sen sista veckan inför vecka 12 (när det mest kritiska är över) så nojade jag mig massor för missfall. Tänk om det skulle skita sig i sista sekund?!

Nu vet jag att det självklart fortfarande kan gå fel, men som så många säger: Det är barn vi väntar - inte missfall..

Johanna
2009-07-16 00:29
0

#13 det där tror jag inte alls på Skrattande

min förra grav, som slutade i MA hade jag gud alla symptom, som illamående, spydde, cravings osv osv

denna grav har jag varit i stort sett symptomfri hela tiden.. o har BF om 7dgr

Trollhassel
2009-07-16 01:23
0

Det kanske är dags att sluta oroa sig. Det är ju inget man kan rå på i allafall. Om det händer så händer det. Jag ska försöka vaa lite förutsättningslös.

Med Vänliga hälsningar

Vaniljglass
2009-07-16 01:43
0

Jag har hört att immunförsvaret är lägre när man blir gravid för att kroppen inte ska "stöta ut" det nya som händer i kroppen och att det därmed är vanligt med förkylningar i början.

jn84
2009-07-16 01:57
0

#14 Förmodligen är det påhittat för att alla som mår fruktansvärt illa ska känna sig lite bättre ;)