Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2617 ggr
JMax
2009-06-10 17:31
0

Parkeringsproblem...

I dag har jag varit inne i stan, besök hos bm samt lite shopping. Parkerade snyggt i min ruta o traskade i väg med dottern i släptåg för att utföra våra ärenden. Kommer tillbaka några timmar senare och ser att någon parkerat brevid, lite väl nära…Jag kommer helt enkelt inte in i min bil…Provade 17 olika sätt att ta mig in i bilen men inget funkar. Det bästa resulterade i att jag höll på att fastna med magen i kläm o det enda det resulterade i var illamående. Dessutom visade det sig att det var Linköpings mest ödsliga parkering med inte en kotte i närheten. Efter en stund parkerar två väldigt överviktiga personer sin bil men det kändes lite fel att fråga dem…Ytterligare en stund senare kommer en körskole bil o den haffar jag o körläraren backar ut bilen åt mig!! Han flinade lite o de har säkert nått skoj att prata om på eftermidagsfikat i dag men det bjuder jag på!!Skrattande Givetvis regnade det hela tiden med!

Så dagens läxa: Är du höggravid, parkera låååååååångt i från andra bilar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

trollet85
2009-06-10 17:53
0

haha, förlåt! men linköping är inget kul o parkera i! Hatar deras parkeringshus och öppna parkeringar. Brukar föredra Perlagonian (stavning) borta mot Ljunkan. Men det är ju en bit att traska Flört

Tror dock jag drar mej för att tassa på stan i linköping förens ungen är ute Tungan ute men då kommer väl nästa problem. Parkeringarna måste vara tillräckligt breda för att man ska kunna få in ungen i bilstolen, och tillräckligt långa att man ska kunna få i och ur vagnen utan att bli överkörd. Men man lär sej väl. Men får hoppas på att det inte blir för många besök på US, deras parkeringar är inte roliga!

JMax
2009-06-10 18:17
0

Hehe!! Det är lungt!

Nej us parkering är verkligen inte rolig!! Det är alltid så mycket trafik där att man hinner somna innan man får chans att backa ut igen med…suck.

Så ofta jag kan backar jag in i parkeringsrutan, arbetsskada när man jobbar på försäkringsbolag tror jag. Den som backar får ju alltid skulden men ibland går det ju inte. Skulle man göra det på us skulle man ju få en 2 km ilsken kö efter sig…

Särskilt om man har med babyskyddet ut så måste man ju få in det genom dörren igen, alternativet att ställa det i bakluckan o backa ut så man kommer åt att få in det???Skrikandes 

Lovar att det är karlar som kommit på standardmåttet för parkeringsplatser…

Johanna
2009-06-10 18:23
0

haha!

det där hände mej oxå…

tur va så hade jag min mamma med mej som fick hoppa in o backa ut.. för jag kom inte in på ngt sätt..

JMax
2009-06-10 18:27
0

#3 Hehe! Skönt att veta att man inte är ensam!!