Hypotetisk fråga !!
Låt oss säga att en tjej som ska fylla 16 år i Juni och hennes pojkvän som är 18 år ska bli föräldrar.
Tjejen har grundskolan och killen ska börja sista åert på gymnasiet.
Om dom väljer att behålla barnet vad har dom då för rättigheter i samhället vad gäller ekonomiskt stöd, boende mm.
Mycket mycket tacksam för svar om någon vet 

Glömde säga att när barnet anländer så kommer mamman fylla 17 det året och pappan 19 .
De har samma rättigheter som alla andra.
Soc. fungerar ju olika i olika kommuner så det går inte på förhand att tala om hur mycket hjälp de får.
En tum regel är dock att de får klara sig själva.
Skaffa jobb och boende på egen hand så långt det är möjligt. Värsta scenariot är att de får bo hemma hos mamma till de löst jobb och boendefrågorna (vilket inte alls är illa om det fungerar).
Mammapengen bestämmer försäkringskassan och det blir den lägsta på 180:-/dag som det sedan dras skatt på. Med en 30% skatt blir det knappt 3800:-/månad (beräknat på en 30 dagars månad).
Ingen dans på rosor och inte heller de bästa förutsättningarna för någon av dem men inget är omöjligt.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#3 de är inte 30% skatt pålägsta nivå. Om man tar ut 7 dagar i veckan så får man ca 4400 efter skatt. Jag går på lägsta nivå och tar ut 6 dagar i veckan och får 3800 efter skatt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
# 3, försäkringskassan drar alltid för lite skatt och om man inte är försiktig så får man betala in mer skatt eller få mindre i skatteåterbäring.
T ex. fk ville dra 28% skatt på min SGI och föräldrapenning trots att skatten är satt till 32% i min kommun. Jag vill inte bli återbetalningsskyldig till skatteverket så jag ringde fk och bad dem ändra.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.