Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 11631 ggr
Smex
2009-05-26 16:23
0

slempropp

Undrade en lite sak. Är slemproppen alltid lite blodig eller kan det vara så att det kan vara ibland gulgrönt flytning?

Och så undrade jag om slemproppen släpper på alla eller är det som vatten avgången. Att det kan ske på vissa?

JMax
2009-05-26 17:10
0

Den kan i stort sett se ut hur som helst…

Förra grav så släppte den inte alls o nu kommer den som vita flytningar lite då och då, inte alls mycket men bm var säker på att det var den.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Susanne
2009-05-27 09:55
0

Jag undrar också hur den ser ut. Väntar nu barn 4 och kan inte minnas att jag sett någon slempropp alls.
Nu på morgonen fick jag racerfart på toapappret då där låg något som såg ut som genomskinligt snor *hahaha* MEN jag har alltid trott att gulaktiga flytningar samt det jag "halkade" på imorse var tecken på att en svampinfektion varit på G.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

sandra1977
2009-05-27 10:57
0

med mitt första barn så fick jag samma som du susanne..racerfart på pappretGladdock lite rosa..Ronja föddes inom ett dygn efter det..

JMax
2009-05-27 11:19
0

#2 Låter som slemmis!

Susanne
2009-05-27 12:22
0

Jahaja, vad spännande *blir nervös och hjärnan slutar fungera,känner kallsvetten bryta ut på armarna*
Visst är det väl så att man kan gå utan slempropp i flera veckor innan barnet kommer …? Han är ju inte beräknad förän 1/7. Jag skulle ju inte gråta om han kommer nu eller Jo! av lycka förståss.

Susanne Glad

Susanne Glad

Susanne
2009-05-27 12:27
2

Jag hittade den här länken så nu andas jag igen.

www.babyornot.se/menupage.php/uid/228

Susanne Glad

sandra1977
2009-05-27 12:39
0

#6.man vet ju aldrig…åååhh vad spännande det blev nu då!!Glad

Susanne
2009-05-27 13:14
0

Jag erkänner att jag är mycket förväntansfull nu när jag vet att det faktiskt är på G.
Det lustiga är att jag när jag var hos BM sist så skickade hon en remiss till KK för bedömning om tidigare igångsättning pga. mina smärtsamma fogar. I slutet på förra veckan fick jag tid hos dem den 10/6.
Det vore onekligen underbart om han får för sig att sticka ut näsan innan dess.

Susanne Förvånad Skrattande Förvånad

Susanne Glad

sandra1977
2009-05-27 13:24
0

håller tummar…o tårGlad

Smex
2009-05-27 16:08
0

men oj… då kanske min bebis kommer snart i alla fall.

Har haft en väldigt kraftig gegga klump i mina tros skydd och sen har det nästan slutat komma flytningar överhuvudtaget.

BM har även sagt att bebisen har sjunkit ner väldigt mycket och sa att nog kommer den snart alltid.

Så nu blev det genast mycket spännande och roligare.

JMax
2009-05-27 17:42
0

Men hallå?!?!? Ni får allt vänta på mig!!! Stick inte i väg i förväg nu!CoolTungan ute

Susanne
2009-05-27 19:12
0

*hehe*
Vad säger du Smex, ska vi race'a mot JohannaMaxx?

Susanne Cool

Susanne Glad

JMax
2009-05-27 20:00
0

Fuuuuuuuuuuusk!!!!!!!!!!!!!Skrikandes

Smex
2009-05-28 21:52
0

#12 okej… klar…. färdiga….. gå =PFlört

JMax
2009-05-28 22:01
0

Hehe! Nej!! Fuskisar ;o)

Men jag har inte en känning eller ett enda tecken på att nått skulle vara på G. Men det hade jag iof inte med dottern heller…

Trött som en gnu är jag, blir stel när jag suttit för länge o får ont när jag gåttomkring för mycket…

Smex
2009-05-29 12:10
0

#15 jag har gått upp några kg pga allt detta vatten ansamlingar. Mina fingrar och tår är som falukorvar och armar och ben är som stockar =S

har annars sammandragnignar och förvärkar varje dag. Ibland så går det att räkna dom.

Susanne
2009-05-29 16:02
0

Känner igen de där smalbenen som hänger ner över vristerna Rynkar på näsan
Pratade med BM och förlossningen/bedömningen igår.
Bedömningen tyckte att jag skulle vila med benen högt så mycket jag kunde.
Igårkväll åkte vi till Ikea och köpte en 105 säng med tillbehör till 12 åringen. Åh, vad jag bar grejjor.
Idag gick vi till Öppen förskola och lekte, 20 minuter enkel väg.
Nu ska jag springa en trappa upp och fixa den dåliga persiennen i 12 åringens rum. Kanske att jag tar och putsar fönstren däruppe men först måste jag nog springa ner och hämta vatten.

Susanne Oskyldig

Susanne Glad

Smex
2009-05-29 16:13
0

#17 vet du om att dina vatten ansamlingar blir inte mindre om du springer =) Men visserligen så kanske förlossningen kan börja =P

Har ju blivit erbjuden att bära ved hemma hos farsan =P

Susanne
2009-05-29 18:11
0

#18, jupp jag vet att vattnet inte försvinner om jag jagar runt men pluppar liten ut så har jag gjort 2 flugor på smällen Cool
Bära ved, jag skulle tagit chansen direkt Oskyldig

Hur ska vi få JohannaMaxx att börja skutta runt då Tungan ute

Susanne Skrattande

Susanne Glad

JMax
2009-05-29 18:12
0

Å jag har jobbat sista dagen o ska ägna mig åt att slappa!! Ja drömma om att göra det i varje fall…den lilla dottern har lixom inte samma planer som jag…Skrikandes

sandra1977
2009-05-29 18:25
1

haha på tal om slempropp..jag läste en historia för ett tag sen..den e lite fyndig: kvinnan kommer upp på förlossningen med värkar..sköterskan frågar: har slemproppen gått?? kvinnan tittar upp ett ögonblick o svarar..nejdå,han är bara  parkerar bilen!HAHAHAHAHA..

ursäkta min knäppa humor…Glad

JMax
2009-05-29 18:35
0

Hehe!! En klassiker i gravidsammanhang!Skrattande

JMax
2009-05-30 00:29
0

Smex o Susanne ni har väl inte smitit in än??

Susanne
2009-05-30 01:33
0

Nej för 17! Jag är övertygad om att det kommer att ta mig flera veckor till innan slutmålet är nått.
Det kommer ju dock inte hindra mig från att retas med dig …

Susanne Skrattande

Susanne Glad

JMax
2009-05-30 01:36
0

Haha!!! Hyggligt!!!CoolTungan ute

JMax
2009-05-30 23:18
0

Smex var är du?!?!?! Du smygstartar väl inte??

Smex
2009-06-01 12:59
0

#21 hehe… måste komma ihåg den när jag ligger inne och har jäkligt ont =P Då kanske man kan glömma smärtan ett tag.

Susanne; jag tror nog att Johannas kära dotter ser nog  till så att hon kommer igång. eller vad säger du Johanna?

JMax
2009-06-01 19:22
0

Jo fy…den ungen kommer att ta kål på mig…Skrikandes Men om två timmar ska hon sova!Kyss

I morgon o onsdag o torsdag får hon vara hos dagmamman fem timmar per dag!Skrattande Då ska jag vila kan jag lova!

Smex
2009-06-02 13:31
0

#28 hehe så du kommer inte springa i trappor eller något likande?

en själv har nu blivit erbjuden att få springa i dom längsta och jobbigaste trappor som finns här i Visby. Det är en brant trappa med hur många steg som helst. Min kompis som tränar och joggar mycket tyckte att vi skulle absolut satsa på det.

Så först ved och sen trappor =P

JMax
2009-06-02 14:11
0

Hehe! Jag klippte gräsmattan i går och det sista för en stund sen men det verkar ju inte hjälpa det heller!

Bara gå från havet upp till andra änden av stan tyckte jag var en bedrift en varm sommardag o då var jag inte ens gravid…

Susanne
2009-06-04 20:42
0

Mhmmm, hos BM igår och prinsen är fixerad.
Det betyder absolut inget alls i mina öron då sessan var fixerad hur länge som helst innan hon föddes.
Har värkar varje dag men inga som är roliga, de slutar för snabbt och gör inte tillräcklig ont *suck*

Hur går det för dig Johanna?
Smex har ju redan smitit i förväg och lämnat oss två i fördärvet.

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Linusidah
2009-06-04 21:10
0

Har oxå värkar varje dag, men som du säger, inga roliga. Mina kan va ganska regelbundna i nån halvtimma eller så & sen tar dom uppehåll i några timmar =/

Vilken stil av Smex va? Sticka i förväg sådär! =) Min tid går ut på lördag, men jag tror nog inte det blir nån bebis här än på ett tag. Fast man kan ju hoppas =)

Susanne
2009-06-04 21:29
0

# 32, och helt plötsligt vaknar du av att det är plaskvått i sängen Skrattande eller i brallorna när du är och handlar.
Det är något som jag oroar mig för Skäms
På lördag (suckar längtansfullt) själv har jag ju 27 dagar kvar om de inte "godkänner" igångsättning på bedömningen den 10/6.
Jo, Smex är en riktig liten fuskis, bara lämna oss andra i sticket sådär Flört hon hade väl kunnat vänta lite till. Jag menar, det är ju bara att låta bli att krysta Skrattande.

Susanne Glad

JMax
2009-06-04 22:59
0

Inte en känning här heller…suck…

Ja rackarns Smex att bara pysa i väg så där o få en liten bebis! Inte ett dugg avis…Oskyldig