Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8752 ggr
Vaniljglass
2009-05-29 03:01
0

Ömma bröst efter ÄL?

Hej!

Jag håller på att bli knäpp på min kropp! För ett par månader sedan slutade jag med preventivmedel (hormoner i form av Nuvaring) och sedan dess har jag dels gått upp i vikt och dels haft mycket ont i brösten varje månad, efter ÄL tror jag. (Jag vet ju inte när jag har ÄL för jag kollar inte sånt)

Har någon av er varit med om samma sak? Det börjar efter ÄL (tror jag) och håller på fram till mens. Jag har läst lite på nätet och det verkar vara någon hormon som tar fart efter varje ÄL

Första månaden trodde jag att jag hade blivit gravid direkt eftersom jag aldrig känt så här tidigare, men så var inte fallet. Nu är det så här varje månad och det är riktigt knasigt. 

Tacksam för svar!

Susanne
2009-05-29 10:27
0

Jupp, när jag tog ut min ring svällde brösten och gjorde riktigt ont i flera månader. Fullt normalt eftersom kroppen återställer sin hormonbalans.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jossan86
2009-05-29 22:14
0

Mina bröst håller på att sprängas under och efter ÄL för mig med, precis som om man inte hade jobbigt nog vid mensen Flört

Vaniljglass
2009-05-31 10:44
0

Tack för svaren! 

Susanne: upphörde ömheten efter ett tag eller känns det så varje månad?

Susanne
2009-06-01 09:44
0

#3, det tog nog faktiskt 3-4 månader innan det helt slutade att göra ont. I början gjorde det ont varje dag men vartefter tiden gick (hormonbalansen återställdes till "normalt") så blev det mer och mer sällan.
Nu när jag tänker till så är Nuvaringen det enda p-medel som fått min kropp att reagera så.
Tidigare har jag haft p-spruta, p-stavar och hormonspiral.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Snellen
2009-06-01 12:26
0

Jag har lite samma kännsla. Det känns inte som om brösten sprängs, men bröstvårtorna är så känsliga att det gör ont när jag flyttar på täcket när jag sover. Har slutat med p-piller för 3 veckor sedan och kan inte riktigt tro på att jag redan är gravid. Jag har också gått upp 2,5 kg på de 3 veckorna. Vi får se vad det beror på helt enkelt, men skönt att veta att det inte måste bero på graviditet.

Vaniljglass
2009-06-02 01:57
1

#5 Jag kände ungefär likadant och eftersom jag inte kände igen känslan så trodde jag först att jag blivit gravid direkt. Jag har aldrig haft så ömma bröst eller reagerat på mer eller mindre hormoner, men det gör jag nu. Och jag har också gått upp i vikt. 

Det blir spännande att se om du redan lyckats eller om det är omställningen som spökar.