Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4769 ggr
Heda
2009-05-14 00:22
0

Kläder?

Jag är nu i v 15 och mina byxer går inte alls att knäppa längre.Jag har försökt hitta någorlunda snygga mamma kläder men hittar ingenting någonstans,varken på nätet eller när jag varit ute på stan.Så min fråga är vart ni köppt era kläder?Och vad för kläder använder ni?har fått rådet att köpa mjukisbyxer men det är inget jag vill gå i hela dagarna,har ett par som jag använder flitigt här hemma men inte på stan.Nu är ju sommaren här så kjolar med resår passar ju toppen men har bara hittat en sådan hittils.Kom gärna med lite tips.Kram

Heda
2009-05-14 00:23
0

Tycker dessutom att mamma kläder verkar välldigt dyrt…

Telefonkontakt
2009-05-14 00:30
0

jag använde aldrig mammakläder. det blev mjukisbyxor och leggings en del.

Leggings använde en bekant under hela sin graviditet, funkade utmärkt tydligen.

Sen så långa linnen från exempelvis Gina Tricot är perfekta som mammalinnen :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Anne
2009-05-14 07:21
0

Jag har kört med leggings, och ett par mammajeans ett par enstaka gånger - de satt aldrig särskilt bra. Mycket klänningar. Men så kunde jag iofs ha mina vanliga jeans till typ v. 25 eller nåt, det var otroligt skönt.

Smex
2009-05-14 08:58
0

Jag är väl typ som du. blev tvungen att ha mammabyxor redan i vecka 14-15.

Köpte ett par på H&M, som jag sen växte ifrån då jag kom in i vecka 28. Så då fick jag låna min mosters mammabyxor som hon hade köpt i en dyr mammabutik.

Mitt tips till dig är att gå med mycket kläningar och kjolar nu i sommar och sen i vinter köper du några mammabyxor. H&M har väl dom billigaste mammabyxorna, om du inte kan köra på begagnade, för då finns det en hel drös inne på tradera.

JMax
2009-05-14 11:16
0

Jag har kjolar och ett par jeans, ett par leggins. I Linköping finns bara HM o Polarn o Pyret som har mammakläder o POP är ju dyra…Hittade iof mina jeans där men det var på rean.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Betty
2009-05-14 14:46
0

Vi har mamma kläder på Vero Moda i Glashuset (sthlm) annars kan du beställa vårt märke på nätet. Märket heter mamalicious. Jag tycker att kläderna har varit uppskattade av många…

[Catteklina]
2009-05-14 15:50
0

Jag använder bara leggings och kombinerar med antingen kjol med bra stretch eller långa tunikor/linnen.
Händer ibland att Tradera har billiga och fina mammakläder :)

Heda
2009-05-14 20:46
0

Tack så mycket för alla svar:)..
Har införskaffat 4 par leggins nu men har dock inte hittat några tunnikor som jag kan ha till.Har en kjol också som jag beställt på ellos som kommer snart.

JMax
2009-05-14 21:36
0

Vero Moda o Gina Tricot har snygga korta klänningar man kan använda som tunika, de är vida under bysten o blir perfekt! Jag har provat från båda ställena o min mage får plats o de ser snyggt ut. Blir ju bra även sen efter förlossningen åtminstone för mig som ska ha i juni, de är ju lite somriga. Jag är i vecka 36.

werner
2009-05-15 00:20
0

Kan man inte klippa av ett par jeans i linningen och sy på en sån här jätte mudd, de säljer ju sånna jeans så man borde ju kunna göra sånna själv..

JMax
2009-05-15 00:45
0

Det kan man säkert om man är lite händig och duktig med symaskinen men det kanske blir svårt att få till en bra passform så att de blir sköna och sitter uppe bra?

werner
2009-05-15 01:45
0

Jag röstar för hängsel byxor XXL :D

clivia
2009-05-19 16:39
0

jag köpte nästan alla mina mammakläder på HM, men körde rätt länge med gummisnodd för byxknappen och hade en sån där höftmudd över som man också kan köpa på HM för typ 79.50. Upptill körde jag också med HMs vanliga lång- och kortärmade t-shirts i nåt tunt och mycket stretchigt material, de är rätt långa så man kan dra ner dem ordentligt över magen. Var gravid på vintern så sommarkläder vet jag inget om…kanske man inte kan ha så mycket lager på lager då.

För BHn köpte jag såna där förlängningsgrejor till knäppningen, det funkade nästan tiden ut.

När bebben har kommit är Boobtröjor oöverträffade tycker jag. Köp på Blocket, själv fick jag åtta Boobtröjor för 1000 spänn, de kostar flera hundra kronor styck annars.

Smex
2009-05-20 10:30
0

#13 förläningsgrej till bh?

Vart kan man få tag på det? Har gått och köpt två nya amningsbh, problemet är att det sitter för tajt runt om men inte i kupan. Märkte det först då jag hade kommit hem och testat =S

TereseE
2009-05-20 10:53
0

Jag hade två par mammabyxor från Ellos, men använde helst vanliga låga jeans med gummiband i magen. Mot slutet hade jag helt öppen gylf och bara ett slöst skärp. Hade så stor mage och långa toppar och tnukor så det syntes ingenting att byxorna var öppna.

Väldigt bra mode för gravidmagar nu, du behöver säkert inte ens köpa gravidkläder utan bara lite större storlekar av tunikor tex.

Linusidah
2009-05-20 12:16
0

#14 måste väl va nått sånt här då?

http://www.4mom.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=118

har själv funderat på att köpa sånna, samma problem här Glad

clivia
2009-05-25 18:35
0

förlängningar till bh finns på bh-avdelningen t.ex. på hm, lindex… Fråga om du inte hittar. Det är bara små rektanglar med hyskor på, billigt men fiffigt!

JMax
2009-05-25 21:28
0

Vilket bra tips! En sån hyskgrej ska jag genast införskaffa!

emsems
2009-05-27 11:51
0

Jag tycker att det är grymt vackert med gravida som klär sig fint. några exempel som jag sett var en superfin långklänning som hade muddöver bysten och sedan rak lång. Fanns många i den stilen på bland annat HM, RUT mfl.
Många har snygga tunikor, har sett en hel del och även köpt själv (alltså ej mammakläder). Finns överallt.
Snygga lite lösare linnen eller tighta linnen som är längre. Några förslag är från Gina tricot, HM, Åhléns.
Tights och strumpbyxor är alltid bra till det mesta. Finns massor av olika i svart eller skinnimitation eller jeansimitation på Gina Tricot.

Tror jag nästan skulle klaramig en hel graviditet på mina befintliga kläder som nästan anna har så himla sköna passformer men ändå sitter snyggt.