Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3621 ggr
Tixy
2009-05-23 14:57
0

Magsmärtor

Min kompis är i slutet av vecka 6 (troligen), och har haft migrän och illamående i ungefär en vecka, och vi vet inte varför. Nu har hon även börjat få magsmärtor som påminner om mensvärk.

Är det någon som har en idé om vad det kan vara?

JMax
2009-05-23 15:20
0

Illamående är ju ganska vanligt i början av graviditeten. De mensvärksliknande smärtorna kan vara livmodern som börjat växa.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Johanna
2009-05-23 18:49
0

som ovan skrev ang illamånedet så är det vanligt i början…

mensvärken är säkert växtvärk, det hade jag  mkt i början.. o även till o från under hela grav.. ska ju växa en ganska rejäl bit..Skrattande

sen kan det ju såklart oxå vara ngt så tråkigt som ett missfall, kan ju även det börja m magsmärtor, men som sagt… livmodern växer.. o det känns.. :)

Smex
2009-05-23 20:09
0

migränen kan beror på järnbrist. Så ät järntabletter.

IaMiaMaria
2009-05-24 10:29
0

Så länge hon inte har magsmärtor och blöder så är det inget att oroa sig för, skulle hon börja blöda får hon söka vård.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Tixy
2009-05-24 20:22
0

Tack för svaren, hon har läst dom och tackar även hon. Glad

Johanna
2009-05-25 13:10
0

#4 fast det där behöver inte vara riktigt sant… jag gick med ett dött foster i magen i 5v utan att känna varken smärta lr blöda… det upptäcktes på ett VUL i v13 att det hade avstannat..vem vet hur länge jag hade gått om vi inte gjort en koll…

fast sen är väl det vanliga att det inte är ngn fara om man inte blöder o så :)

IaMiaMaria
2009-05-25 18:09
0

Ja det finns ju självklart alltid undantag, men att det ska hända är ju inte så stor risk endå.

Det kan likaväl vara helt normalt att kvinnan blöder mer eller mindre genom hela graviditeten och barnet mår jätte bra.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.