Gröna Lund?
Har lovat min lillasyster att vi ska gå på Gröna Lund sista helgen i maj. Kan man åka nånting om man är gravid? Är i vecka 5 nu…
Vette sjutton hur jag annars ska förklara för henne att jag inte kan åka, vill inte berätta än…

Det ska nog inte vara några problem vad jag hört. Jag hade åkt. Kanske ingen hit om man är illamående då…det lär ju inte bli bättre!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ja kör inte på dom värsta karusellerna.
Men som sagt, jag skulle också ha åkt =)
Du ska leva precis som vanligt.
Skulle du mot förmodan få missfall så beror det inte på karuseller, hästridning eller annat. Då är det något fel på barnet och du skulle fått missfall iallfall.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Funderade faktiskt på det igår… Borde väl vara lugnt om du inte mår dåligt. Det är ju så tidigt ännu.
Står ju på berg och dal banan och vilda musen och liknande att man inte får åka om man är gravid, men det kanske inte gäller så tidigt som i vecka 5! Jag vet inte, jag skulle nog åkt de lite lugnare attraktionerna i så fall :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Skulle också åkt. Många vet ju inte ens att de är gravida om de är i v 5.

Då åker jag :D Går visserligen in i vecka åtta då (tror jag) men ändå :)
Är ändå inte intresserad av fritt fall och sånt som gungar fram och tillbaka. Kan ju göra allt annat som känns okej.
så pass tidigt kan du åka vad som om du vill.
Stort grattis till bebisen med, hade ag missat!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
de har märkt ut de som man inte bör åka om man är gravid, men det finns de man kan åka, var själv på gröna lund för ca 3 veckor sedan. är inte gravid, men min kompis är som var med. =)