amma + abort
Olyckan var framme med en trasig kondom och min första ägglossning. Så frögurka som jag är så blev jag gravid.
Men det känns inte bra med ett till barn, så jag ska genomgå en abort nästa vecka.
Jag ammar ju fortfarande min 10 månader gamla Elva på nätterna. Är lite orolig att mjölkproduktionen ska påverkas med tanke på aborten?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Oj, kolla med läkaren, är det medicinsk abort så antar jag att det är hormoner o konstigheter med i bilden.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jo, ska göra det. men tänkte höra lite i förväg här om någon har erfarenheter elle så
Självklart kan bara du veta vad som är rätt för dig /er ..
Men min fråga blir ändå…hur kan 2 månader göra sådan skillnad ?
Abort känns fel efter jag fått barn
Innan jag blev gravid så känd ejag att jag kunde göra abort utan problem. Gjorde detta 1 gång tyvärr då p-pillrena inte var 100% säkra. aorten var inga problem.
Sen blev jag gravid igen och födde min underbara dotter för 8 månader sedan.
Nu känner jag att abort är något jag aldrig kommer att kunna göra igen, om det inte är något fel på fostret. Känns som att döda en bebis nu.. Tänker ibland på när man hör i vilken vecka folk gör abort och allt känns bara fel. till och med agen efter-piller känns lite fel! och kopparspiral, för den hindrar ju inte befrktningen utan bara att ägget fäster..
Oc efterosm att jag vill ha ett p-medel utan hormoner så är ju kopparspiralen ett bra alternativ för mig.. Men då känns det nästan som att jag skulle döda ett kommande barn VARJE månad..
Någon som känner igen sig?
Önkar dig lycka till iaf
Skyler

#3 bara väntade på det.
Men du ska få ett svar.
Det kallas för Förnuft. Jag har inte råd med en till unge. Inte alls om jag inte har lust att gå på soc. Jag och min man kan se till att vår dotter kan få mat utan problem. Men med en till blir det svårare. Det är inte rätt anser vi.
Men jag står för mitt inlägg. Det känns som att jag att jag kommer att döda mitt embryo.
Jag vill inte sätta ett barn till världen som jag inte kan försörja. Även fast jag känslomässigt faktiskt önskar det.
Kan säga att nu lär inte jag kunna få sova den här natten. Tack.

jag lägger till att jag är faktiskt inte ensam om att bestämma. Jag kan inte sätta barn till världen som inte är önskade av båda föräldrarna.
Det säger nog en hel del om vad min man har för åsikt.
Det är du som bestämmer helt hur du vill göra och om du känner att du inte har råd eller möjlighet med ett barn till då är det så och då ska du göra abort.
Lycka till. Kram
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag har svårt för abort, precis som du om jag har förstått det hela rätt. Men självklart ska ni sätta Elva först. Lycka till!
Kanske inte skulle vara så illa om du måste sluta amma heller eftersom eran tjej är ganska stor redan? Jag slutade tvärt när Emmsie var 8 1/2 månad och det gick jättebra. Fick pumpa ur lite de första dagarna bara, men inga problem annars och lillan klarade det hur bra som helst. Ammade bara nattetid då.
TK, du gör helt rätt.
Det finns några få människor som efter moget övervägande beslutat att göra abort, vilket inte automatiskt betyder att man tar lätt på saken.
Att behålla ett barn där resultatet blir att man hamnar i bidragsträsket är varken förnuftigt eller moget, det är föraktfullt mot övriga familjemedlemmar.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Som jag började mitt inlägg med :
Självklart kan bara du veta vad som är rätt för dig /er ..
Det står jag för ..& jag önskar dig lycka till.
Jag ställde en fråga & är glad över att du svarade , vilket du inte hade behövt göra.
Lycka till
Skyler
Hej!
Enligt Läkemedelsverkets information så bör amning undvikas i samband med medicinsk abort. En möjlighet är då kanske att du gör uppehåll med amningen under den tid det tar för läkemedlet (den verksamma substansen heter mifepriston) att vara ute ur kroppen. Men det bästa är att du rådfrågar barnmorska eller gynekolog om detta.
Här är några länkar om medicinsk abort som jag hittade - vårdrutinerna kan nog skilja sig åt en del mellan olika sjukhus, men förhoppningsvis får du ändå svar på en hel del av dina frågor här:
http://www.sjukvardsradgivningen.se/…tegoryID=23290
http://www.obst.mas.lu.se/perinatal/kkumas/g_abort.htm
http://www.nusjukvarden.se/vgrtempla…____14875.aspx
http://www.helsingborgslasarett.se/p…000 9791.html
snodde detta från nätet. . .
jag tycker du kan känna dig lite stolt över att du kunnat med att ta det beslutet då det visar på mer mognad än att "stå sitt kast". .
lycka till. . .

håller me Kitty.
Känn dig stolt över dig själv att du kan våga ta ett sånt moget beslut.
men angående om amningen så kanske det är dags att sluta. vet ju om att du älskar att amma lilla Elva men någon gång måste även det ta slut.
Jag svarade ju inte på frågan eftersom jag glömde den och sedan inte själv behövt utföra något liknande … om de gör en skrapning så borde väl det inte påverka amningen men om du gör en medicinsk abort ser ju läget helt annorlunda ut som ovan skrivit.
Kolla med läkaren vad den tycker verkar bäst för just dig.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Jag tycker du gör helt rätt som gör abort med ditt sunda förnuft :) Även om du tycker/har tyckt att det har känts fel, och du har saknat att ha någon i magen. Jag anser det vara fel att sätta barn till världen om man inte känner att man klarar av det. Det är dyrt och tar tid.
Lycka till säger jag här med! Och kolla med BM om det där med amningen :)
/Christine

Även vid skrapning krävs det väl att man tar nån medicin innan?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag önskar dig all lycka till för du har gjort ditt val och jag tänker inte förespråka dina rättigheter för det är du som ser vad som är lägligt eller ej… jag ser inget fel alls i förnuft i och med olycka 
Jag kan bara hålla med dig att har ni inte råd med ett barn till just nu kankse är det bästa vänta. Tycker att det är ett klogt beslut….och ett beslut som ni verkar ha tänkt igenom tillsammans. Önskar dig lycka till….hoppas allt går bra!!