Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 6615 ggr
Smex
0

förlossningstecken

Har varit runt ute på ceber rymden och tittat runt efter vad typiska förlossingstecken är.

Kan säga att jag mår tok illa, är seg och trött i hela kroppen. Ont i ryggslutet och i hela bäckenet.

Hur länge skall man stå ut med detta? =S

Susanne
0

*hehe* ända till den dag det lilla skruttet behagar pallra sig ut.
Dina "symptom" gick jag omkring med i 6 månader innan My kom och lika är det denna gång.
Tyvärr kan man inget annat än vänta, vilket är så drygt så man kan tuppa av.
Jag längtar inte längre efter babyn, jag vill bara att den kommer ut så att jag slipper ha så ont och må dåligt.
Det var precis lika förra året och man behöver inte vara orolig att man inte ska tycka om sitt barn för det. Moderskänslorna finns där i samma ögonblick som babyn läggs på bröstet.

Du har väl inte så långt kvar nu?

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

JMax
0

Hehe! Jag härmar dina symptom hela tiden! Fast jag är inte så illamående men jag tror jag ska spy när jag kommer i närheten av mat ibland…typ vid fikat nyss å så. Tröttheten är helt otrolig, lutar jag mig tillbaka i stolen så somnar jag…

Men i morgon ska vi till Astrid Lindgrens värld dottern o jag o lördag söndag har vi lite andra planer och så jobbar jag ju hela nästa vecka med så det vore bra om den väntade till åtminstone 30/5…Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Linusidah
0

Usch ja, jag har oxå blivit mer illamående nu dom senaste dagarna, men det är nog det enda som förändrats för mej Glad Inte ont i rygg eller bäcken & bebben ligger fortfarande väldigt högt = jäkligt ont i revbenen istället.
Men peppar peppar, jag är inte speciellt trött, snarare tvärtom! & jag har inte börjat gå & bara vänta än heller - trots att svärmor hela tiden påminner om att hon minnsann aldrig gått över tiden med nån av sina 7 barn…

Smex
0

#1 nej säg inte så. hur skall man då kunan ladda inför förlossningen? Flört 

#2 hehe… du och jag komemr säkert få barn på samma dag =P Men att du orkar kvinna. =O Astrid lingrens värld med en 3 åring, inte så pjåkigt =P

#3 hehe… ja en själv har en svärmor som påminenr en glatt att hon har inte behövt använda någon lustgas elelr någon sorts bedövning när hon skall föda. Så jag känner igen mig i det du sa =P

TereseE
0

Käkar du järnpiller? Jag mådde väldigt dåligt och var konstant trött tills jag jag började ta Niferex, det var som natt och dag.

Men visst är man trött ändå, jobbigt att vara svullen och bära runt på en jättemage.

Tyvär kan jag inte brätta så mycket om mina symtom, blev igångsatt i vecka 42+3 eftersom lillan trivdes lite för bra i mammas mage. Längre än så får man inte gå här i Uppsala…

Smex
0

35 jo jag går på järntabletter. BM tvingade på mig det runt vecka 20 sen har jag gått på det hela tiden. men det är jag också rädd för, att bebban tänker stanna kvar där så jag blir igång satt. Vill ju helst att allt skall ske naturligt.

TereseE
0

#6 Hoppas du slipper bli igångsatt, ingen trevlig upplevelse.