Krampliknande smärta
I fredags fick jag en hemsk krampliknande smärta några cm under navlen. Emellanåt blev smärtan så stark så att jag klarade inte av att stå upp, utan svimmade till en stund.
Nu under helgen har jag haft den till och från beroende på om jag stått, gått eller suttit upp mycket. Ligger jag ner och tar det lugnt känns ingenting alls, då är allt precis som vanligt. Men man kan inte ligga på rygg 24 timmar om dygnet, tyvärr.
Har ringt till KK men dom sa att så länge det inte kommer några blödningar ska jag inte bry mig, men man blir ju ändå lite orolig varför det är så…
Jag undrar mest om någon annan varit med om det och/eller vet vad det kan bero på?
Kan tillägga att jag är i v.19 (18+2) och bebisen verkar må bra, då den ligger och puffar emellanåt…
Kan tillägga att vi var på UL för 2 veckor sedan och då såg allt bra ut med bebisen. Det enda var att moderkakan låg långt fram eller vad hon sa. Men det enda som skulle kunna hända var att jag kunde få blödningar längre fram mot förlossningen… Inte kramper.
Jag har inte en aning om vad det kan vara, tyvärr. Men jag håller tummarna för att det inte är nått allvarligt.
Amor vincit omnia
Vet inte heller vad det kan vara men ta kontakt med mvc. Eftersom du ändå inte blöder och bebissen rör på sig så verkar ju den må bra….kan ju vara förvärkar kankse…eller fogglosningar…
Nej, det är svårt att veta. Vet själv inte hur värkar känns, så jag vågar inte uttala mig om det.
Ska ringa MVC, dom har telefontid snart och höra vad dom säger.
Har nu ringt till min BM och jag fick en tid redan imorgon bitti för att se så jag inte har fått urinvägsinfektion och sen skulle hon känna lite på magen osv. Hoppas det är det och inget värre :)
Men han sparkar fortfarande emellanåt :)

nej men vad hemskt. Förstår att du är orolig. Surt av KK att dom sa att det är inget att oroa sig över.
men jag håller tummarna att BM kan berätta vad som har hänt.
Har man urinvägsinfektion är det risk att barnet kan födas för tidigt. Därför kvinnor som har haft upprepade urinvägsinfektioner kontroleras extar gång några gånger under graviteten att de inte her det….speciellt om symptom finns.
Jo, BM sa det också, då jag hade ont där omkring vid livmodern låg nu och urinblåsan. Lämnade ett prov till henne igår, så nu väntar jag på provsvaren. Hittade dom något skulle hon ringa senast imorgon, hörde hon inte av sig så var allt bra…

Jag har också haft smärta 5 cm under naveln,det har to.m gjort så ont att jag inte kunnat ställa mig upp utan fått vänta en liten stund.Men jag har inte haft kramp som du beskriver det.Min barnmoska sa att det kan vara pg att barnet växer så mycket nu,själv är jag i v 15.Det kanske är så för dig med?
Hade ingen urinvägsinfektion, så bm sa att det kunde vara bäcknet och fogarna och sånt, men tycker att det är konstigt att jag har känningarna i magen.
#9 Ok, är kanske så då att bebben växer mycket nu, för magen har då gjort det ofantligt mycket dessa senaste veckorna, hehe.