Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 22842 ggr
Smex
6

Fixerad och klar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja igår så var man hos BM för att mäta magen och skriva ner hur man vill att förlossningen skall gå till och hur jag har tyckt att min gradivitet har varit.

Både jag och sambon sa bara "snabb och smärtfri" =) Men jag fick de mesta av mina tankar nerskrivet i alla fall.

Då BM skulle känna på bebisen så visade sig att den var helt fixerad nu och hon sa att nu är det inte långt tid kvar. JIPPI!!! Längtar så svårt mycket.

har ju gått in i mammaledighet så jag yrar mest bara runt på dagarna. Jobbigt.

Men när kom eran bebis ut när den hade fixerat sig?

Susanne
2

*hehe* lillskruttan låg fixerad i 8 veckor + - 1 vecka.
Jag trodde då när hon fixerade sig att NU är det inte långt kvar men ack vad hon bedrog mig.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

JMax
0

Jag ska till bm i morgon, får se om den lille rackaren fixerat sig då. Hoppas det. Enligt räknaren på familjeliv har jag 33 dagar kvar…

Jobbar till siste maj sen hoppas jag att jag hinner få ett par dagar lugn o ro i varje fall.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Smex
0

#1 nej säg inte så. Men BM sa till mig, eftersom jag har börjat känna så mycket sammandragningar som trodde hon att det inte är så långt kvar. Så jag får väl leva på hoppet =P

#2 tro mig, det är inte så kul att vara mammaledig. man kan inte göra något eller verkligen njuta av sin ledighet. Man går mest bara runt och längtar och väntar =P

Susanne
0

# 3, oroa dig inte du har snart en skrutt i famnen.
Det är så olika för alla när fixering sker och när leveransen sedan kommer.

Susanne Glad

Susanne Glad

JMax
0

Min skrutt hade inte fixerat sig helt, den var lite ruckbar fortfarande men man vet ju aldrig, de behöver ju inte fixera sig förrens förlossningen startar. Ny tid om två veckor.

#3 Med dottern var jag hemma en månad innan o det vart långtråkigt så därför tar jag bara två veckor nu, har så mycket på jobbet med o så är det nästan lugnare här en att vara hemma med en treåring…Skrattande

Smex
1

#4 hehe… leverans… känns som om sorken kommer med paketet. Om det ändå kunde vara så enkelt =P

#5 Skulle också kunna tänka mig bara två veckors mammaledighet men jag har det lite krånglit med att anstränga mig då jag studerar inom häst =P Men jag tror dig att det är lugnare och skönare på jobbet än en treåring =)

DG
0

Min lilla tjej var inte fixerad helt i sista BM besöket vid vecka 37+nånting, sen föddes hon i vecka 38+3.
Hoppas du inte behöver vänta alldeles för länge!

UnhandyPillow
0

Min pojke fixerade sig tidigt, i v 34 eller nått har jag för mig. Fick honom på BF+3.

Smex
3

Har nu fått höra i från många att barnet kommer ut lite hur som helst.

men jag har börjat få kraftiga förvärker och känner ofta tryck neråt. Så nog är något på G i alla fall =)

Hur vad det är jobbigt att gå i väntas tider =P

JMax
0

Ja förvärkarna har börjat här med, konstaterat att de blir bättre om man rör sig så jag springer runt så mycket jag kan…Är ju så förbenat trött med att jag nästan somnar stående men det funkar ju inte med en treåring…tur att jag har jobbet på måndag igen!Skrattande

Smex
0

#10 hehe… har väl aldrig hört talas om att men längtar till jobbet när man är hög gravid =P

men det kommer jag väl också få märka av när det är dags för nr två =P

Visste inte om att förvärkarna blev mindre om man rörde på sig. Kanske man också skall traska runt som en värp sjuk höna när det kommer nästa gång =)

Susanne
2

Att röra på sig är alltid bra men just när man "är på G" så hjälper rörelse mycket.
När ni sedan är på förlossningen så försök att gå runt så mycket som möjligt, det gör värkarna lättare att handskas med och skyndar på hela proceduren lite.

Susanne Glad

Susanne Glad

Smex
2

#12 jo jag har bokat in mig på en gå-stol =P

Fanns en gå-stol där jag jobabde förra året (äldreboende) och det var det skönaste jag har varit med om =P