Hej!
Mitt namn är Linn. Jag gjorde ett graviditetstest för ungefär 5 dagar sedan då min mens uteblev och jag kände mig så enormt trött och hängig.. Det visade sig vara possetivt, och jag behövde bara nudda testet för att det skulle SKINA upp ett + Jag är jättelycklig ska ni veta!
Innan ni fortsätter läsa ska jag bara berätta att detta inlägg innehåller information om problem med min förstoppning… lite skämmigt…Så ni som inte "diggar" att läsa om andras toa-problem behöver ju inte fortsätta läsa. Men jag behöver faktiskt all hjälp jag kan få….
Well… I jump right to it. Eftersom jag inte vill berätta för min mor & far, ännu, att jag och min sambo ska behålla barnet - kan jag ju inte ringa och rådfråga mamma min. Så det blir här. Stackars er ;)
…Jag har så enormt ont i min mage!!! Jag har läst om att man kan få mycket växtvärk i början eller hela graviditeten om det vill sig… Så det har jag accepterat. Men jag har en sån himla förstoppning också! Jag har inte kunnat gå på toaletten normalt nu i 4 dagar.
- Jag har ätit MASSA russin
- Gröt
- Masserat magen
- Druckit enormt mycket vatten
(har ju dock jobbat natt, och då kan man ju bli lite orubbad i kroppen…) Dessutom lyckades jag vrida min axel halft ur led rätt över en nerv så jag ska hoppa in till en naprapat på måndag. Detta gör ju inte hela situationen någe bättre - jag är högerhänt och såg till att sabba den axeln! - Jag har också tagit laxerande tabletter. Jag hade en bild i hjärnan över mig själv sittandes på toa i en timma och tömma tarmen… men NEJ - Lite granna - men INTE TILLRÄCKLIGT med tanke på att det fortfarande gör ont när jag går, skrattar, nyser, andas för djupt & trycker på min magge… Så det har verkligen inte fungerat.
Jag ska ringa till MVC så fort de öppnar telefonlinjerna. Men det är på måndag jag har EN dag kvar innan jag kan ringa dit - sen ska det väl bokas en tid också - vem vet hur länge det kan ta?
Så vad ska jag göra? Min kille springer omkring som en slav - och jag ligger och säger: Aj! Aj! Åter AJ!
Jag är hela tiden nära till tårar över denna sjukt komiska och smärtsamma situation.
Hjälp mig någon, vad gjorde du, har du haft sådana här besvär?
Med MYCKET Vänliga Hälsningar Linn!
katrinplommon och kaffe går min mage igång på, pröva. speciellt på morgonkvisten.
Min blogg: SweGizmo.se
Lite för mycket halstabletter ska vara laxerande, kanske en rejäl dos av allt lösande du kan komma på? Finns katrinplommon på burk som brukar göra susen för våran lilla tjejs mage. Barnmat alltså, smakar jättegott och man får i sig det lite lättare än att sitta och pilla med russin. 
Det låter väldigt bra med katrinplommon och kaffe! ^^ Ska genast fixa en kopp kaffe.
Idag mår jag faktiskt mycket bättre, drack lite samarin och fick rapa lite igårkväll *fniss* Jag känner mig så okvinnlig! ^^'
Fortfarande ont i magen när jag klämmer lite granna. Kanske är naturligt med den växande livmodern…
Tack :) #1 och #2
Alltså klämmer på magen… ^^

ja annars så kan det vara en massa gaser helt egentligen.
Vet ju en själv. Jag har fjärtat och rapt igenom hela min gravidetet =P Så du kanske skall inför skaffa sig något ifrån Apoteket som gör något för gasarna.
jag fick oootroligt mycket gaser når jag var gravid. . min sambo kallade mig för master brak ;) otroligt osexigt
#5 Ja kan ju vara sant i mitt fall också, för varje gång jag fisit eller rapat känner jag en enorm lättnad i magen.. :P Will do that!
#6 hehe jag håller med dig fullständigt! Tur att man har en kille som står ut med en! :P
:( Hmmm… nu är jag ännu mera orolig. Fick väldigt plötsliga flytningar i gulaktig färg och en liten mini-blodsträng (typ en mm bred och en halvl cm lång) efter en långpromenad. Under tiden fick jag ont i magen igen… Jätterädd för missfall..
Nu är magen hyffsat "normal" igen och jag har milda vanliga flytningar..
#8. . jag hade också blödningar när jag var gravid. runt v. 7-8 typ . .regeln med blöädningar är
rött blod = färskt blod
brunt = gammalt. .
så var det alldeles blodrött borde du kanske ringa. .
men är det typ som gammalt bruntrosa kan det vara för att du skulle haft doin mens nu om det inte vore förgraviditeten . .
fast, jag hade ringt sjukvårdsupplysningen oavsett :)
Mmm och jag är ändå bara i vecka 5.
Det var ju färskt.. Det var ju väldigt lite också, men ändå jobbigt att upptäcka. :/ Ska ringa direkt imorgon.

Det är nog ingen fara, en liten strimma i flytning hade jag med nån gång i början av graviditeten men det är normalt. Skillnad om det kommer bara blod.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Igår kväll började det - jag fick missfall.. Blödde i tre timmar. Kommer nog mer ikväll känns det som…