Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3336 ggr
Susanne
2009-04-12 01:12
0

Mardrömmar.

Jag blir så trött.
De senaste veckorna har jag haft hemska mardrömmar om döda babysar eller att något hemskt händer lillskruttan.
Inte nog med det så slår jag på maken på nätterna och säger åt honom att - akta hon ramlar ner!
Inatt hade jag fräst åt honom och sedan kravlat mig ur sängen och haltat iväg till skruttans rum och sedan tillbaka … jag har dock inget minne av händelsen alls, jag minns inget annat än att jag drömmer hemskt.
Har en vag aning om att jag någonstans läst att det inte är ovanligt med konstiga drömmar i slutet av graviditeten men att veva med armarna och gå i sömnen verkar ju lite väl mycket.
Nu börjar jag fatta varför jag aldrig blir utvilad som jag håller på på nätterna.
Någon annan som upplevt något liknande?

Susanne Obestämd

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

TereseE
2009-04-12 01:32
0

Hade det precis som dig, men i stort sett under hela graviditeten med min lilla älsklingstjej. Man blir inte klok på sig själv.

JMax
2009-04-12 11:24
0

Jag har vidriga mardrömmar i stort sett varje natt…I natt har jag faktiskt sovit ganska bra men det var nog av utmattning efter att ha varit vaken hela nätterna i stort sett hela veckan…

Mycket handlar om gubben o dottern att nått ska hända dem eller att nått händer bebisen när den kommit.

Jag har även "dagmardrömmar" imellanåt när jag sitter o tänker otäcka saker som kan hända.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

UnhandyPillow
2009-04-12 19:58
0

Jag har oxo haft hemska drömmar.
Men värst är det nog för gubben just nu, jag har 9 dagar kvar till BF och han drömmer hela tiden om att jag gråter en massa och har jätte ont men att han kan inte göra nått åt det. Han har väckt mig flera gånger för att trösta mig fast jag inte är lessen, bara sover. Känns tungt för mig med för han är så upprörd när han vaknar. :(

Jossan86
2009-04-13 12:07
0

Första graviditeten drömde jag mardrömmar varje natt, var allt från att det hände bebisen något till att min sambo lämnade mej för någon annan, vaknade och storgrät jämt…

2:a gången kan jag inte minnas att jag drömde något hemskt alls

JMax
2009-04-13 12:18
0

I natt drömde jag att det hände otäckheter med Norma…usch…När jag vaknade var jag tvungen att gå upp o kolla att hon låg kvar i sängen tryggt o sov o det gjorde hon ju…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!