Nidationsblödning?
Jag behöver verkligen råd nu…
Jag har gått på minipillret Cerazette i 4 år, slutade med dom för 1,5 år sen för att jag och mannen ville skaffa barn, och mensen har fortfarande inte dykt upp.
Men så, till oron…
För snart två veckor sen så hade jag en liten blödning, brunaktig, och det var så lite så att jag bara behövde torka mig med toapapper två gånger så var det slut… Andra dagen kom där likadant, på morgonen. Också lika lite blod. Och båda gångerna när jag började blöda, så hade jag städat lägenheten. Dammsugit och fart runt, sen fick jag kramp i magen och sprang in på toa och såg då det brun/röda blodet. Kan det ha varit en nidationsblödning, eller var det mensen som behagat dyka upp efter så många månader?
Andra symtom jag fått någon dag innan och efter blödningarna är:
utslag/finnar på hals och bröst, ansikte
ständiga kramper i magen
lätt illamående
extremt hård i magen, kan knappt äta något heller utan att må direkt illa efteråt, dock inte så pass så att jag kräker. Och har jag ätit 12.55 så är det själva f*n att jag 12.57 springer på toa för att jag fått massiv kramp i magen.
Flytningar, dock inte illaluktande alls
oftare kissnödig.
Men nu är det ju så att man gärna inbillar sig också för att man så gärna VILL vara med barn…
Jag ska till barnmorskan på fredag, men det känns som tusen dygn tills dess ju… Jag vill bara ha råd från någon, någon som kanske haft samma symtom som mig och sen plussat? Någon som kanske själv gått på cerazette förut och slutat… vad som helst.
Snälla, detta driver mig till vansinne.

oj ingen aning, men när du vet så skriv här så vi vet, man blir ju så nyfikna om det är ett barn till på gång i världen, sååå mysigt =)
Lycka till…
så var jag V 8 i min graviditet, för då skulle jag egentligne haft mens. säger inte att detta måste vara det, men jag skulle testa mig omjag var du . .är det så att du är gravid så sa dom till mig att det inte är farligt. så länge inte blodet är klar rött så är det ok. rött blod = färskt blod
brunt blod=gammalt blod