Cerazette problem..
Hej, jag äter mini - pillret Cerazette. Och har ätit det i snart en månad. Jag råkade missa en helg, precis på min ägglossning, men hann ta dom tre dagar senare. Mina bröst läcker jätte mycket och mensen är sen. Jag testade ett gradivitets test och kolla om jag var gravid, men det visade negativt..
Vad kan det vara? Är det bara Cerazetten som spökar? Eller kan jag vara gravid?
Blödde högst en timme en dag, var det all min mens?
Någon med samma problem? Hur reagerar ni på mini-pillrena?
Behöver hjälp, Kram Kammi

Boka tid hos BM så vet du om du e gravid.
Mini piller och jag går inte alls ihop, mensen blir jätte konstig, blöder lite ibland eller mycket under lång tid och så brukar jag få just bröst spänningar, humörsvängningar mm. cerazett har varit värst för mig av dem jag provat. Men gå till barnmorskan eller ta ett nytt grav test om ett tag.- Lycka till.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Nu har jag även jätte ont i magen, det är som spänningar som kommer och går. Var till vårdcentralen idag men dom ska ha 140 kr för det, och jag har inga pengar. Men får vänta ett tag och se.
#2, Ok, då är jag inte ensam om det. Phu :)

Du kan väl be honom som du hade sex med om pengar. Han vill väl veta lika mycket som du antar jag. ;)
# K an du inte be att få på faktura om du inte har pengar nu? Det blir väl dyrare i slutendan för det är en faktureringsavgift, men då kommer du iaf iväg om det känns angeläget. Jag ville inte äta cerzette för väl gulkroppshormonet eller vad det hette som kan ställa till med en hel del rubbningar i kroppen.
Ta det på faktura.
Brukar kosta 50kr extra för det, men det lär det väl vara värt.
Äter själv cerazett och för mig funkar det hur bra som helst.
i mitt län ger de BARA faktura, ibland glömmer de tom bort det :P
jag har precis börjat med cerazette, men de verkar väl vara bra..
inte för att spä på oron mer, men har du glömt tre dagar är ju sjyddet borta, och spermier lever upp till 5 dagar, så det kan nog vara värt 140 kronor…
Jag åt Cerazette i 3 år fick aldrig nån mens, gick upp i vikt + fick massa symptom som ömma bröst, illamående m.m (tog massa graviditets test då ja trode ja blev gravid, eftersom ja inte hade nån mens va d svårt att avgöra. Så till slut orkade ja inte längre ta dom för kroppen va helt upp o ner. Har slutat med dom för drygt ½ år sen. Nu funkar allt som d ska i kroppen =P
Jag var inte gravid. Det var bara kroppen som lurade mig.. Ska sluta med cerazette för jag mår för dåligt..:(
Åt cerazetta i 1,5 månad och fick humörförändringar, blödningar hela tiden, ingen sexlust överhuvudtaget och gick upp 5 kg…..har slutat med dem nu eftersom humörförändringarna började gå ut över övriga familjen, inte kul att sitta och vara skitförbannad på en 3,5 månaders bebis som skriker för att hon har ont i magen…..
Amor vincit omnia