missfall=(
Jaha för 3dje gången har jag fått missfall.
Var till Bm och fick klart för mig varför jag kanske får missfall hela tiden.
Jo det är ju så att jag gjorde abort ganska sent var i vecka 14 och en gång ca: 3månader efter första aborten.
och tydligen så är det svårare att få barn när man har gjort abort sent. Så det är därför jag får det hela tiden.
Och var det inte för det så skulle det ha med min sambo att göra men har gjort något test och kollat om han kan bli pappa och det var inga problem=)
Så det är alltså jag som är felet=( pga av aborten jag vart tvingad att göra =(
Hoppas att jag inte får några mer missfall och att det håller i sig då =)=(
Det är alltid jbbigt då man får missfall. Varför ger man då inte denna info till kvinnor före de gör abort att det kan senare bli broplem att kunna få barn…om nu detta påverkar det hela.
Håller tummarna att du ska slippa få mera missfall.
#1 ja det tycker jag är dåligt, så får hålla tummar och tår nu på att nästa håller sig kvar :D

jobbigt, konstigt att de inte säger detta NÄR man ska göra sin första abort?
Har själv aldrig gjort abort, men ändå fått 5missfall..
Är nu gravid i v29-snart 30, helt på egen hand..
Så till slut går det bra ändå.. =)
Håller tummarna för att det går bättre nästa gång!
beklagar:(
hoppas det går bättre nästa gång.
Min blogg: SweGizmo.se

Nu sticker jag antagligen huvudet i elden, men det har väl alltid sagts att det inte finns några garantier för att en abort inte kan påverka framtida graviditetsförsök? Och i en situation där någon kommit till slutsatsen att abort är enda rätta så påverkar nog inte det faktumet så mycket just då?Personen vill ju absolut inte föda barnet…
Jag hoppas också att du har bättre tur nästa gång du blir gravid, håller tummarna för dig!

Trist Becka… riktigt tråkigt. Men som sagt, det finns de som klarar en graviditet trots massa missfall, så nån gång kanske turen är din! *kram*
Visst är det intressant denna fråga om att man är så tyst om riskerna med en abort. Det är sällan man hör någon prata om dessa risker. Kanske är det som Wiemona säger, att då man väl sitter i den sitsen och gör en abort kanske denna info spelar någin roll för ens beslut, men man vet ju aldrig….
Jo det kanske är som wiermona säger.
Japp får hålla tummarna på att det går bättre nästa gång
fick missfall idag.. var i v26, så fick föda henne..
R.I.P Angelica
#8 oj vad jobbigt=( R.I.P
Becka89: Så det var så det låg till, det måste ju kännas väldigt dåligt med tanke på att du inte egentligen ville göra den sena aborten, tröttsamt att du inte fick info och inte blev stöttad vid graviditeten.
#8 Det måste nog vara ett av de hemskaste som kan hända :/ Beklagar.
#10 jo de är det absolut..
#0 - Om jag vore som du skulle jag be att få en utredning gjord så att du inte har brist på något. Det finns en artikel i Aftonbladet om en tjej som efter ett flertal missfall visade sig ha brist på folsyra och det gjorde att hon fick missfall vid ungefär samma tidpunkt varje gång.
#12 okej ja det kanske man skulle be om att få göra, har inte tänkt på något sånt tidigare. tack=)

#13 hoppas att det bara är någon lite skitsak som gör att du får missfall och att man enkelt kan fixa det! :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#14 ja får hoppas på det.
Är det någon som vet vart jag kan kolla upp varför jag får missfall hella tiden???
Sök via barnmorskemottagningen i första hand, de kan slussa dig vidare.

Ring till kvinnokliniken och be dem hjälpa dig. De borde ju veta vart du ska vända dig annars. Hoppas att det löser sig för dig!
Tack tack för all hjälp har fixat tid hos BM ska ta ett snack med henne och sen skulle jag bli flyttat till en annan läkare och ta en massa blodprover och sånt :S

#8 Oh, vad hemskt
Jag är så ledsen för din skull