Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2678 ggr
JMax
2009-03-27 19:23
0

Ond fläck...

Jag har en fläck eller punkt kanske man ska säga på magen som gör ont, har gjort det ett par dagar. Känns lite som en streckning på insidan och om man känner med händerna över magen så ömmar det just där.

Sitter ganska högt upp på högra sidan.

Nån som vet vad det kan vara eller vart med om nått liknande?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Telefonkontakt
2009-03-28 00:32
0

Är det möjligen så att bebisen ligger och sparkar en del där?

Min dotter sparkade och drog jättemycket på en liten fläck på min mage, så jag fick jätteont och blev öm där. fick svaret från BM att hon troligen hade gjort blåmärke på insidan. inget farligt, bara jobbigt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Zebben
2009-03-28 09:40
0

Har också haft det till och från just på högra sidan, snett ovanför naveln. Är tydligen jättevanligt, men vet inte varför det känns så.

Linusidah
2009-03-28 09:41
0

#0 Jag har precis det du beskriver! En fläck ganska högt upp på högra sidan som ömmar när man tar just där :) Men jag är ganska säker på att det är den lilla virvelvinden som har lyckats sparka lite för hårt.
Det går över efter några dar & sen kan det gå en vecka & komma tillbaka på ungefär samma ställe.
Jag tror inte det är nåt farligt, men du kan ju fråga BM nästa gång du är dit :)

JMax
2009-03-28 10:59
0

Tack! Ja den får in rejäla kickar i bland så det kan stämma! Ska till bm på tisdag såg jag så jag får fråga då med.

ClarasMamma
2009-03-28 18:05
0

Låter som det kan va gallan.. jag har haft det så nu men bägge mina små knoddar…göt ont på höger sida under revbenen.. pröva och sträck på dej när det gör som ondast det brukar hjälpa för mej…

lycka till..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Telefonkontakt
2009-03-28 18:12
0

#5 usch! Jag blev opererad förra veckan för gallsten. Men mina besvär var inte som TS beskrev, men det är inte omöjligt..

ClarasMamma
2009-03-28 18:26
0

né det är inte kul när det gör ont.. men det försvinner efter man har fött bebben:).. men det behöver ju inte va det dom har..kanske är att den övar på karate i magen hehe..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

JMax
2009-03-28 20:40
0

Hehe! Bara tio veckor kvar!! Den övar definitivt på karate, boxning och alla kampsporter med slag o sparkar som nu finns!Tungan ute

Telefonkontakt
2009-03-28 23:59
0

#8 åh, jag vill också ha bebis i magen!!!!

känner en kvinna som är gravi och ska få sitt barn om 1 månad (snitt pga att moderkakan håller på att lossna) och jag fick känna när tjejen rörde sig.. saknar det så mycket :'(

Linusidah
2009-03-29 09:58
0

#9 jag tror jag kommer sakna det oxå, har 9 veckor kvar & allt har verkligen varit rosenrött hittills, bara mys & mått bra, inte en enda känning av foglossning eller trötthet. Självklart längtar man tills man får träffa sin bebbe på riktigt, men samtidigt så känns det lite vemodigt :)