Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3647 ggr
Emmy87
0

gravid utan plus?

Hej!

Hade oskyddat sex för 2 månader sen och har ännu inte fått min mens.
Tog några gravtest ca en månad efter sexet och det var neg.

Började för några dagar sen märka att min mage verkligen svullnat upp och det spänner/drar lite i nedre deler an magen. Har aldrig varit med om det förut.

Var ju helt övertygadom att jag inte var gravid men i samband med svullen mage och illamående så gjorde jag idag ett test, fortfrande neg.

Finns det någon som varit med om graviditet trots neg gravtest?
Eller ska jag bara glömma det och hoppas att mensen kommer? Skulle ju isf vara i vecka 10 nu och då borde det väl synas på test?

[Cute]
0

Har du kontaktat en barnmorska på mödravårdscentralen? Det bästa för att få svar är att boka en tid där för undersökning och göra ett graviditets test hos dom.

Lycka till.

Emmy87
0

Har en tid hos gyn om 2 veckor eftersom jag har för mycket manligt hormon i kroppen, funderar på om det är det som kan påverka att det inte syns på grav.test kanske?

Då ska dom iaf göra vaginalt ultraljud så då lär jag ju se om jag är gravid eller inte.
Det tar bara så mycket energi att gå och fundera på om jag är gravid eller inte, skulle helst vilja fokusera på annat…

Så det är väl bara vänta och se, som vanligt ;)

Och tack för ditt svar!

JMax
0

Kan du inte ringa o be om en ny tid? Säga hur orolig du är, är ju jobbigt att gå och vänta.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!