Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3688 ggr
kitty
0

gravid igen?

shit, jag ska snart ha mens, men det känns inte som så. jag kan min kropp otroligt bra och känner liksom hela förloppet innan mensen osv. Men, nu känns det annorlunda. Mina bröst ömmar lite och det känns annorlunda i magen.

Fasen, jag har inte skaffat något preventivmedel än efter Lovan utan hade tänkt gå och skaffa spiral nu i månaden.Jag vill itne ha ett barn till just nu, det passar liksom inte. fast jag vet inte om jag skulle kunna med en abort. Nu när man vet hur resultatet blir liksom. .

har ni varit med om att brösten ömmar vid mens?

har ni klarat av abort efter att ni har fått barn?

bebbe
0

På den tiden jag hade mens var mina bröst jätteömma ett par dagar innan det var dags, hur gammalt är ditt barn? hoppas det är falsklarm nu når du känner som du gör.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Lena82
0

För mig varierar det, ena gången är brösten jätteömma och jag får en uppsvullen magen och det känns konstigt i magen och ibland har jag inga symtom alls.

Det där med abort kan jag inte svara på då jag inte har barn eller är gravid, men jag tror inte att jag skulle göra abort. Fast det varierar ju från person till person och i så fall vilken anledning är till att man inte vill ha barnet. Lycka till!!!!!!!!! Får väl också säga att hoppas tant röd kommer snart.

LinneaG
0

Jag har nästan alltid ömma bröst innan mensen.

Jennifersthlm
0

hur gick det? Mens eller bebbe???

kitty
0

ska ha mens idag, än så länge har inget kommit. . men förra gången var den någond ag sen. . den svajjar ltie i punktligheten sedan fl.

hoppas den kommer snart.

kitty
0

ok, skulle haft i fredags, fortfarnde inget. .börjar bli orolig. .

Telefonkontakt
0

#6 testa dig då?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

kitty
0

#7, ska nästa vecka. . men hoppas den hinner komma innan dess. .

Telefonkontakt
0

#8 då goppas jag också på att den kommer!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Lena82
0

Håller tummarna för att den kommer!

kitty
0

det gör jag med. . har ju mensvärk och det känns som jag ska ha mens, men inget händer"

nåja, tar ett test i veckan . .

FerretCrow
0

ja jag skulle haft min jag oxå i slutet av februari men ingen kommit ännu och jag vet att jag inte är gravid men den kan vara mycket oregelbunden efter man fått barn oxå

skrollan
0

men har man mens med ditt preventivmedel erica?

FerretCrow
0

#13 öhh hehe ja vad jag vet så har man mens även fasst man använder kondom =P Du menar såklart hormonspiralen du sett på min bdb. det har ju vare fel tid att sätta in den på mig tidigare så vi ska snart göra ett nytt försök tyckte bm =)

kitty
0

jag har fått mens nu :)

ska sätta in spiral på tisdag så jag aldrig behöver uppleva detta igen. .

tack för att ni tänkt på mig

Hoppfull
0

Det var ju skönt med tanke på att det inte var riktigt läge! Skönt att få spiral då så att du kan känna dig trygg.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

FerretCrow
0

#15 vad är det för spiral du sätter in?

kitty
0

#15, jag ska sätta in kopparspiral dåjag igärna använder hormoner,.

#16, ja dt var en sådan befrielse, att inte behlva göra valet. Kändes inte alls rätt att säga till våra barn" ja du lovalie ( 1:an) du var jätteplanerad och önskad och med ditt syskon fick vi helt enkelt stå vårt kast. kändes inte rätt. Jag är för kontrollfreak för det. . .det låter kanske håprt, men så kändes det

Hoppfull
0

Jag tycker inte alls att det är hårt utan helt naturliga tankar man ställs inför med en oplanerad graviditet i helt fel läge. Så det är bara att glädjas och känna tacksamhet mot moder jord som löste alldeles naturligt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

kitty
0

#19, skönt att höra. det var jättejobbigt att behöva ställas inför såna val och ä glad att jag slapp. tar därför tillfället i akt att göra så jag itne behöver känna så igen.

väldigt skönt att naturen skötte det hela själv :)

willowpysen
0

Kan ju säga att för några månader sen så trodde jag att jag var gravid igen, har mens som kommer som en klocka, varje månad, mådde illa, brösten spände, kaffet smakade skit…. Jag var säker på att jag var gravid, tog fyra test, negativa…. Sen månaden efter kom mensen igen som vanligt… Det hoppade över en månad och det har det aldrig gjort förut…. Så man vet aldrig !!!

"En stund i taget - här & nu"