Silikon!
Hej och hå
Har undrat det här länge:
Hur hanterar man amning med bröstimplantat?
Produceras ens mjölk i brösten när man har implantat?
Är det möjligt att amma med bröstimplantat?

intressant =)
jo….det tycker jag med…
Det finns ju massor med kvinnor som blir gravida med bröstimplantat….hur gör de?!

Jag har hört både och att det inte funkat i de flesta fall dock men nått som funkat o en kompis kompis som det funkade för på ena bröstet…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Hur gör hon med det andra bröstet då?
Produceras någon mjök alls i det?

min mamma har haft bröstimplantat sen 86,fick en pojke 94 som hon ammade utan problem..implantatet sitter ju under bröstmuskeln så alla vävnader o kanaler finns ju kvar i ursprungsläge även om man har genomgått en operation.

Jag hörde (eller läste - altzheimers light) om det där bara för någon dag sen & då sas det att det inte skulle va några problem alls utan att det var bara att amma som vanligt.

jag var på en konsultion om sådant, och då fick jag veta att det finns tre olika sätt att göra ingreppet. På ett av sätten minskas oddsen för att amningen skall fungera, och på de andra sätten ska det inte påverka alls.

Precis som murderdolls skriver i #7 så kan man lägga in implantatet på olika sätt. Antingen framför, eller bakom bröstmuskeln. Sitter det bakom bröstmuskeln så brukar det inte vara några problemas (har en gammal arbetskamrat som köpte nya lökar när hon tränade fitness på elitnivå och hade tränat bort sina), då påverkas inte mjölkproduktionen.
Knepigare kan det bli om man däremot har sina inlägg lagda utanpå bröstmuskeln, då blir det lite trångt.
Fördelen med att sätta inlägget utanpå bröstmuskeln är man då kan öppna upp i armhålan och stoppa dit inlägget, och då får man inget ärr under bröstet.
Men det ska alltså inte vara några problem. Man har ju lagt till något, inte tagit bort något, så det ska allt funka.

#4 Fått svar nu att det blev aldrig någon mjölkproduktion i det bröstet öht. Men det andra funkade som vanligt.
Tack för svaret. Då kan jag sluta undra nu… :P

bra!! hehe !

är det nån som vet hur det är medpiercing i bröstvårtan då?
Har aldrig hört något om det…
Men det låter ju som om det skulle vara krångligt.
#12 Visst går det att amma när man har peircing i bröstvårtan men man får självklart ta ut den under tiden bebisen äter. Har dock hört att det ibland kan bli problem pga att det kan bildas ärrvävnad som täpper till mjölkgångarna men har aldrig pratat med någon som själv har haft det.
Jag har koksaltproteser under bröstmuskeln och inte haft problem med amningen. Har också haft en bröstvårtspiercing som jag plockade bort ett tag innan jag blev gravid (hålet läkte igen) och har inte märkt av något problem där.

Jag hade piercing i bröstvårtan och ville gärna ha kvar den under amningen. men ack så knöligt det blev=( Innan man skulle amma skulle smycket plockas ut och det skulle rengöras---amma--- sedan skulle det rengöras och sedan i med smycket igen… och tyvärr var detta inget man ville hålla på med flera gånger på nätterna så här rök den snabbt. hade ju hellre en mätt och belåten son än ett titan skräp i tissen =P