Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4928 ggr
Ladyinred
0

Positivt grav test!!!!

Jag tog ut min p-stav den 14;e förra månaden och gjorde precis ett grav test för skoj skull. Trodde aldrig det skulle visa nåt, men man hoppas ju endå. Och det är ett plus, ett väääääldigt svagt sådant, men endå… ett plus e det!

Ska dubbelkolla om nån vecka. Har inte vågat säga nåt till min sambo än. Vet inte varför, vill nog veta mer säkert själv först… sen e jag lite orolig över hans reaktion. Vet knappt hur jag själv ska reagera nämligen.

Johanna
0

oh! grattis grattis :)

Ladyinred
0

sitter nästan o darrar nu :S

Telefonkontakt
0

grattis :)

vad jag har fått lära mig så visar aldrig ett test fel om det visa +, blir bara fel åt andra hållet. enda gången som de kan slå fel är om man testar sig när man precis fött barn. Så det är nog helt säkert :)

massor med grattis igen!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ladyinred
0

oj, jag gjorde ett test i tisdags bara för att jag var otålig, vi har nämligen prickat in ägglossningens alla dagar om den kommer som den ska. finns ju fem möjliga dagar innan själva ägglossningen. men det gav ett negativt, inte så konstigt då det va på tok för tidigt att se. men jag köpte två på en gång o nu kollade jag mest för att jag hade tråkigt.

men jag vill se ett klart och tydligt plus innan jag pustar ut…

Danielssonsgarden
0

Grattis! Ett plus är ju alltid ett plus säger de ju :)

Ladyinred
0

berättade för sambon nu o han sa att han inte räknade med att bli pappa riktigt än utan nästa vinter kanske.. o menade på att jag har två alternativ nu. abort är inget alternativ o defenitivt inte nyttigt för kroppen! inte när vi vill ha barn, nu eller sen. Vad e de för skillnad?

IaMiaMaria
0

jaha det var ju kanske inte en så roligt reaktion, vet han om att ni har haft oskyddat sex? isf borde han ju vara införstått på att bli pappa är någon som kan komma när som helst.

Nä abort är väl bara en lösning då en bäbis inte alls passar, tex om man är för ung eller något sådant.

lycka till, och hoppas att han bara blev chokad.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Ladyinred
0

jo visst vet han det, men det va kanske lite svårt att föreställa sig att det bara skulle ta ett par veckor…

tezzie
0

Diskuterade ni inte igenom detta innan ni bestämde er för att ta ut p-staven och köra stenhårt på ägglossningen?
Det är ju inget litet beslut man fattar när man väljer att skaffa barn.

*** Kärleken övervinner allt ***

Ladyinred
0

jo visst har vi gjort det, men han kunde nog inte tänka sig att det skulle gå så fort endå… Kunde inte jag heller. Många försöker ju rätt länge.

tezzie
0

Men om din sambo inte är redo förrän nästa vinter så kanske det var tidigt att ta ut p-staven nu?

Vissa försöker inte alls men blir gravida ändå, så man kan ju knappast kolla på någon statistik när det gäller att bli gravida. Vi alla är så olika!

Ceciliaolucifer
0

Men om du är gravid nu, så tar det ju ändå ca 9 månader innan bebisen kommer och det är ju nästan ett år. Om inget annat gör att den lilla kommer ut tidigare.

Om man medvetet har oskyddat sex och prickar in ägglossning och sen inte räknar med att bli gravid på första försöket så har man helt klart misstolkat modernatur Tyst

Sen undrar jag på vad han menade med att "du" hade två alternativ? Ni är väl två om saken. Och är abort inte ett alternativ, ja, vad har du då att välja på?

Men men, Grattis iallfall!

Ladyinred
0

jag tror att det hela handlar om att han blev tagen lite på sängen. han lär vara glad när det hela sjunker in. tror mycket beror på att han är en sån vanemänniska och detta rubbar på rätt mycket i tillvaron.

Men jag anser att han har rätt i att det slutgiltiga beslutet är mitt. Lite eklakt kanske, men det är ju till slut min ensak om det ska behållas (vilket det ska). Jag kommer aldrig bära ett barn eller göra abort för nån annans skull…

HAPE
0

Först och främst - grattis till plusset! Jag vet många som skulle vilja vara i din situation (plussa alltså).

Sen är det bara att beklaga hur din sambo beter sig - faderskapstestSkrikandes, inte vara med på förlossningFörvånad, komma på att det inte är dags för barn än etc. Hade min sambo sagt dylika saker så hade jag omedelbart flyttat de 30 milen hem till min familj.

Nervös är väl alla, stor förändring är det absolut - men man har 9 månader på sig att vänja sig och vill man inte bli pappa så ser man till att använda kondom.

Var snäll, men inte mesig. Stå upp för ert gemensamma beslut.

murderdolls
0

grattis :)

Ladyinred
0

det blir ingen omställning än, gjorde ett kontroll test idag och jag var tydligen aldrig med barn. Jag vågade inte riktigt hoppas på det men trodde aldrig att jag skulle bli så ledsen och besviken som jag faktiskt blev…. Gråter

Telefonkontakt
0

#16 har du inte fått din mens än? gör ett test till om ett par dagar om den inte har kommit, låter undligt om du först fick ett plus och sedan inte. har man väl fått ett plus så ska det vara plus, men däremot så kan det visa neg fast man är gravid..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ladyinred
0

jag har bara hunnit få första mensen sen jag tog ut p-staven. vet inte hur min cykel ser ut än…

tezzie
0

Men gör ett till, du har ju fått ett plus och de brukar ju säga att ett plus är alltid ett plus :)

AlbaStiffler
0

Oj, vilken action det var i denna tråd. Hade förberett ett grattis men väntar väl med detta nu verkar det som. Oavsett + eller - på testet kanske de båda var en bra tankeställare för dig och din karl. Kan kanske vara läge att snacka igenom detta ordentligt nu när vi vet hur det kan gå och vad ni vill/inte vill.

Men jag förstår precis den snopenhet och besvikelse du nu känner när ditt plus förvandlats till ett minus. Lovar att du snart får ett riktigt plus och förhoppningsvis har din kille hunnit vänja sig vid tanken då… Och annars säger jag som Cilla, han har ju 9 månader på sig att vänja sig åxå, hehehe… Dvs om han vet ATT han vill ha barn med dig "snart" så är han ju iaf med på noterna, även om han inte hunnit fatta att snart kan bli snartare än han trott.

Ladyinred
0

vi har diskuterat namn och vart spjälsäng bäst kan stå, vilken bård man ska ha i barnkammaren och om syskon (han vill ha två pojkar om han får bestämma.)

Han har fixat så att han har en reptillokal på grund av utrymmesskäl. Vi har diskuterat mina rökvanor och att jag vill gå ner i vikt först så att jag inte blir enorm av en graviditet.

Detta är bara några ex på vad vi pratat om, så jag tycker det låter som han har fattat galoppen.

Mezzo
0

vet inte vad för tester du använt dig av, men rekommenderar dig starkt att endast använda dig av clear blues tester!:) de är Absolut bäst!!

håller tummarna att du snart fått ditt +!!! :)

Ladyinred
0

det var clear blue jag köpt, den överkänsliga sorten.

UnhandyPillow
0

Min kompis som nu har en son på ca 1½år hon fick negativt två gånger med CB när hon väntade honom. Och andra testet som hon tog så hade de redan gått in på v.7. För hon hade testat sig hos doktorn för när de visade negativt så gick hon dit någon veckor senare för hon trodde hon va sjuk. Men sen va de negativt på CB ändå. Och nu med min lilla bebbe så visade ACO negativt i v.5. Så ja litar inte så mycket på hemma tester längre. :(

Ladyinred
0

ofan, jag väntar ett par veckor till o ser om jag får min mens, är den regelbunden bör den komma imorron…

Ladyinred
0

nu har jag tagit tag i det o ringt MVC, fått tid på onsdag (om en vecka). Har då gått över tiden med två veckor, med andra ord är den en vecka sen redan nu. Detta kommer att vara den längsta veckan i mitt liv :(

silvery
0

enligt min svärmor så är det så att får man plus på det första är det plus i magen också =)