gravid?
Börjar fundera på om jag är gravid…
Jag hade oskyddat sex för ungefär 3 veckor sen, är ganska säker på att det är då jag hade ägglossning.
Det var en fredag, tog akut p-piller på måndagen och på torsdagen började jag blöda lite. Blödningarna höll i sig i en vecka.
Så jag tänkte inte mer på det förrän jag nu har fått svullna bröst, hungrig hela tiden, svullen mage och nu sega vita flytningar.
Ska egentligen inte ha min mens än på någon vecka och jag brukar aldrig känna mig så här innan mens. Tog gravtest igår som visade negativt, men egentligen ska man ju inte ta det förrän man förväntar sig mensen så jag trodde väl nästan att det skulle visa neg ändå.
Känns bara så konstigt om jag skulle vara gravid iom att jag tog akut p-piller och började blöda efter det. Så vad tror ni kan jag vara gravid ändå?

Akut p-piller är ju inte helt tillförlitliga och effekten avtar ju längre du dröjer med att ta dem. Pillret är ju fullt med hormoner så de kan göra din cykel oregelbunden.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jag tror att man måste ta dem inom 24 timmar för att de skall fundera faktiskt. kolla "bipacksedeln".

#1 jag har en väldig långt cykel så oregelbunden har ag inte märkt att den blivit än. att jag blödde måste vart av akut p-pillret, var inte alls som vanlig mens och kom inte när jag skulle ha den.
har fortfarande ca en vecka kvar tills jag ska ha mens därför jag är väldigt orolig med tanke på att jag hade sex vid ägglossning.
#2 kan ta dom upp till 72 h och för mig hade det gått 70 tror jag.
en ska jag funderar på är hur akut p-piller fungerar. om jag redan hade blivit gravid får jag "missfall" då? för vad jag har läst så skjuter ju bara pillrena upp ägglossningen.

min kompis tog dagen efter piller men det funkade inte, tror hon tog dem för sent… så hon fick genomgå en abort i v9 ist..
så, hon fick inte missfall iaf..

#3 Då kan det ju vara osäkert om pillret har verkat som det ska. Du har ju tagit det så sent som det bara går enl. rekommendation.
Läs bipackssedeln där står det hur effekten försvagas ju längre tid det går.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ta ett grav. test när du väntar din mens så vet du säkert.
Har tyvärr ingen erfarenhet av akut p-piller

Tack för era svar! börjar bara bli lite nojig här hemma, sitter väl nästan och känner efter om jag känner något ;)
Men då får jag ta och vänta tills nästa vecka :)
jag belv gravid på vanliga piller, och man har ju läst om aborter med piller som itne alltid fungerat.. tycker nog du kan gå till doktorn så fort som möjligt =) och kolla så inget e galet =)