Farligt med ul?
Hörde på radion i dag att det skulle vara farligt med ul men jag kan inte hitta nått om det tex i tidningar eller så.
Nån som vet mer?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Vad jag vet finns det ingen faktiskt forskning som visat att det ÄR farligt. Jag tror att vi inte ska vara rädda i onödan.

Så har jag hört förr med men jag tänkte om det var nått nytt eftersom de pratade om det på radion i dag. Kunde inte lyssna till 100% eftersom dottern pratade med men trodde att jag skulle hitta nått i tidningarna på nätet.

nja farligt o farligt..fostret utsätts ju för en viss strålning..det är därför man i regel bara gör ett ultraljud..såvida man inte är högriskare.

Jag har redan gjort tre ska göra ett till på fredag och sen lär det ju garanterat bli ett par till…

vet inte… har oxå hört att det kanske kan vara farligt..

hur kommer det sig JohannaM
?

Jag har svårt att tro att det är farligt. Jag är en "högriskare" och gör obegränsat med UL, skulle knappast få göra det om det fanns risker med det =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag har oxå fått göra massor (och mer blir det) denna grav, pga att det är tvillingar. Tror inte min läkare hade gjort så många om det var skadligt =)

har hört att det kan var onyttigt för barnet att utsättas för det allt för många gånger, men vad som är för mkt har nog ingen sagt :S

Gjorde kanske många ul med Norma med men hon är ju hyffsat normal!hehe

Vi gjorde 10-11 UL med 2:an utan att hon var just någon högriskare..
Och som de andra skriver tror jag inte att vi fått göra det om det var farligt 

Oroar mig säkert bara i onödan som vanligt!

Funderade på att tacka nej till ul på fredag men jag vill ju samtidigt se filuren och veta att allt är bra.

i dag stod det i Norrköpings Tidningar att för många ul KAN skada fostret hävdar forskaren Karel Marsal på kvinnokliniken i lund…
å andra sidan kan det ju skada fostret om man inte kollar, det kanske finns något som dem kan förhindra som man går miste om man inte kollar barnet vid UL.

#13 Inte ska du tacka nej till ett ultraljud heller.
Gå dit och titta på ert underverk, du kommer ångra dig om du inte gör det!!
*** Kärleken övervinner allt ***

De har iof redan gjort ett vanligt vecka 12 sen nupp strax efter det och riktat för ca två veckor sen men jag vill titta på fredag med!! Den kan ju ha rymt!
Bäst att hålla koll när man får chansen!

#12 Man kan aldrig oroa sig för mycket…
Bättre 1 gång förmycket än för lite 
Jag tycker inte du ska tacka nej till UL, har du blivit erbjuden så ska du självklart göra det…
Även fast vi gjorde så många var det lika spännande och mysigt varje gång..

#12 ja det är ju det!! Man bara ligger och myser och tittar på filuren som busar runt där inne!
Allt har ju sett jättebra ut på varje ul hittills så det borde ju inte vara nått som ändrat sig.

jag tror inte heller att det är såå farligt..men man kan ju inte låta bli att undra varför forskare hävdar detta..nån grund måste ju finnas,tycker man..
Jag hörde att det är vanligare att barn föds vänsterhänta om man gör väldigt många ultraljud. Det borde ju betyda att det påverkar barnet men ofta överväger nog fördelarna, specielt om man väntar tvillingar.
www.hela-dig.nu