Växtvärk?
Nog för att jag har varit gravid många ggr, 7:e gången detta men bara två barn så en aningen orolig är jag.
Och så här har jag aldrig haft det.
Det värker nåt enormt, mycket mer än mensvärk. Enda gången det är lugnt är om nätterna. Och det släpper efter lite om dagarna om jag sätter mig med en vetekudde på magen.
Någon annan som har haft sån rejäl växtvärk? Är i v.6 bara.

när jag va i v5-6 så hade jag oxå JÄTTEont i magen… va helt hundra på att det skulle gå åt h*lvete igen… men det va ingen fara.. bara växtvärk sa dom till mej..
o nu är jag i v17… o så vitt jag vet så har det gått bra… bebis levde i v12, o nu den 24 ska vi på UL o se att det är som det ska..
grattis förresten!

Tack Johanna!
Jag hoppas att liten tänker stanna kvar där inne, blöder ju lite till och från men bara så att det kommer lite på pappret så att säga och sen inget mer så det är nog bara slemhinnorna..
Men fortsätter det här så ringer jag och rådfrågar med Kvinnokliniken.

nää, att blöda i början av grav är ju tydligen jättevanligt…
du ska se att dt går bra nu :)

Jo det är ju det, och jag har ju gjort det tidigare också, med minstingen så blödde jag lite smått till och från och de på Kvinnokliniken hade råkoll på mig, fick åka in och göra vul varje vecka i början och varannan senare med tanke på min bakgrund.
Har ingen rolig bakgrund direkt.
Ma -01
Son juni -03
Mf -05
Mf -06
Son jan -08
Mf -sep 08
Och så är jag gravid nu igen då.

nää, stackare :(
tur att du fått 2 barn allafal :).. fast missfall är ju lika jobbigt hur som…
min syster blödde jättemkt hela tiden m sitt senaste barn… så det är ju verkligen olika hur det är..
jag har oxå ett MA i bagaget.. som upptäcktes på UL… hade varken ont lr blödning.. så nu e jag jättenervös inför mitt UL den 24/2

Grattis, håller tummarna för att det ska stanna hos er nu!
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag hade åxå massor med växtvärk i början av graviditeten, tror jag hade växtvärk mellan v5 och 15 ungefär. Påminde om mensvärk. Och dessutom hade jag värk endast på ena sidan, den högra. från livmodern och upp mot höften nästan, strax ovan ljumskarna. varm vetekudde var det enda som lindrade för min del. Så just denna värk kan nog vara helt normal för din del med, hoppas jag. Kanske är det just tvärtom, att denna värk tyder på att bäbben "fäst" denna gång och växer så det knakar.
Jobbigt med alla dina missfall, hoppas det går bra denna gång! *kram*

Jag hoppas att liten tänker stanna kvar! Väldigt orolig dock för jag blödde lite imorse, dock inte färskt rött blod men ändå och hade konstig värk i magen men det släppte efter och jag har inte blött något mera. Men jag är livrädd varenda gång jag går på toa att det ska komma blod.
Vet ju att man kan blöda ändå utan att det är missfall på g men det hjälper inte riktigt när man varit med om det tidigare.
Och inte så stor idé att åka och kolla med vul eftersom de inte ser så mkt nu ändå.

Vad är MA? Lycka till den här gången!

#9 missed abortion.. ett missfall där fostret inte stötts ut direkt.. sj gick jag i 4-5v utan att veta att nåt hade gått fel
ingen blödning, inge ont..

När jag hade mitt Ma så gick jag i ca 4 veckor innan kroppen började försöka göra sig av med fostret, jag var då nästan i v.13. Och fostret hade dött i v.8-9 nån gång.
Mitt kom dock igång med rejäl värk och blödningar på natten, åkte till sjukhuset på fm och fick läggas in för skrapning.