Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4820 ggr
emsems
0

missfall men gravid

En lite konstig sak hände en bekants bekant. Hon blev gravid. Vid månad tre åkte hon in till BM. De berättade då att hon hade fått missfall på första barnet, men redan är gravid igen. Båda "barnen" ligger i magen nu, så dom fick ta bort det döda. Skumt, visst?

Emma85
0

men guud de var de fränaste!!

hon hade inte tvillingar då? utan de va först ett barn som dog och sen kom de en till?

emsems
0

Dom påstod att det var så iaf. För hon ahde varit gravid ett antal veckor men nu var det en mycket yngre i magen. Skumt värre =)

exitingsvillemo
0

hur tar man bort det ena barnet utan att skada det andra? Man kan väl inte skrapa? Inte ta tablett? Vad återstår?

Ceciliaolucifer
0

#4 Vid flerbarnsgraviditet så kan man gå in och abortera bort enskilda foster för att minimera risken för missfall. Så på något sätt måste det ändå gå?

Elisabeth-J
0

En vän till mig drabbades också av det, hon fick missfall men var fortfarande gravid. Det visade sig vara tvillingar från början så en av dom stannade kvar. Däremot föddes barnet för tidigt men klarade sig bra ändå. Den som dom ser är yngre kan ju vara det döda fostret.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AlbaStiffler
0

Ser just på  "miralek före födseln" som går på tv4+. Där säger man att 1 av 8 barn som föds skapades som tvilling. Men för att det ena fostret ska överleva så dör/dödas det andra som sedan återbildas i livmodern. Ett av åtta är ju otroligt många, eller hur?

Dessutom hade de en iontressant teori om att vänsterhänta skulle kunna vara en sådan här tvilling där den ena åtewrbildats. Eftersom de kan vara en speglad tvilling… hmmm, kan berätta mer sen. men hinner inte nu.

exitingsvillemo
0

#5 absolut, där håller jag helt med. Att det kan ha varit tvillingar och den ena har dött. Men att hon blivit gravid, fostret dog och blivit gravid igen utan att det första fostret kommit ut…?

emsems
0

Jag är ingen läkare själv, men läkaren sa att den första dog och det kommit en ny. Antar att läkaren borde se om den är 3 månader gammal eller 3 veckor eller dyl.